top of page

אחלה בחירה

כמה מרוויח הלייפסטייל ביזנס שלי ומה אפשר ללמוד מזה?

עודכן: 6 בדצמ׳ 2021


מאד התלבטתי לפני שכתבתי פוסט עם כותרת כזו. יותר מדי אנשים ברשת מבטיחים הכנסות מהירות בזמן קצר, צמיחה כלכלית מואצת ללא כל ידע קודם או ״הכנסה פסיבית״ ללא מאמץ מיותר. אל השיח הרדוד הזה אני כמובן לא מתחבר בשום פנים ואופן, גם לא להתפארות בהכנסות לשם התפארות. בסדרת המאמרים ״לייפסטייל ביזנס״, אני רוצה לדבר אל קהל שמעניין אותו משהו אחר. אל אותם א.נשים השואפים לבסס עסק המבוסס על סגנון החיים שלהם, אשר מבינים כי מדובר בחשיבה לטווח הארוך הכרוכה במאמץ, השקעה וממון. לצורך זה, אני מעוניין לפרוס בפניכם מודל הכנסות פרקטי עם מספרים שאני עומד מאחוריו. זה לא יהיה פוסט קצר ואני מקווה שתעריכו את מידת החשיפה העצמית שאני נתון אליה בעקבותיו. לפני התחלת הקריאה, אני ממליץ מאד לקרוא את מאמר מספר 1 בסדרה שמבהיר ומדייק מהו לייפסטייל ביזנס.


כסף זה כמו פחית קולה

יכול להיות שחלק מכם אשר לא היה יכול להתאפק ודפדף לפסקאות הבאות בהן אני פורט את הכנסותיי ירים גבה או יחווה תחושת גועל קלה. אולי אפילו יחשוב שהצורה שבה אני מדבר על כסף היא רברבנית, שחצנית או הכי גרוע: נובעת מתאוות בצע. הרי צריך חוסר רגישות אמיתי, כדי לספר על הכנסות גבוהות בתקופה שבה רבים נותרו ללא עבודה. אני לא חושב שאני חמדן או לא רגיש, אך אני די בטוח שפעם הייתי משוכנע שאנשים המרוויחים סכומים גדולים של כסף, עושים זאת מתאוות בצע ושיש בכך פסול, בטח שלדבר על זה. אבל בשנת 2014 משהו בי השתנה והתחלתי להסתכל על כסף אחרת לחלוטין.

אגייס את משל פחית הקולה כדי להסביר מה הבנתי באותה השנה. אם אתם הולכים לקיוסק וקונים פחית קולה (זירו במקרה שלי) ב-7 שקלים, זה אומר שאתם מאמינים שתקבלו פחית קולה בתמורה ל-7 השקלים שלכם, ושאתם רוצים את הפחית הזו כדי לצנן את עצמכם ביום קיץ חם. אם אתם משלמים על כרטיס להופעה 300 שקלים, זה אומר שאתם מאמינים שתקבלו את הכרטיס ואתם מאמינים שהמוזיקה של אותו האמן היא נפלאה. מה שהבנתי באותה השנה הוא שאם אנשים משלמים על השירות שלי - זה אומר שהם מאמינים שהשירות שלי טוב.


העיקרון הזה נכון גם ללייפסטייל ביזנס שלך: אם אנשים משלמים על שירות כלשהו שלך, זה אומר שהם מאמינים בטיב השירות שלך. אם הם משלמים הרבה על השירות שלך – זה אומר שהם מאד מאמינים בטיב השירות שלך. אם הרבה אנשים שונים קונים את השירות שלך – זה אומר שהרבה אנשים מאמינים במה שאת או אתה עושים. לכן, המטרה העיקרית של לייפסטייל ביזנס לא מדברת בכלל על כסף, אלא על הגדלת כמות האמון שאנשים רוכשים כלפי הלייפסטייל ביזנס. כסף הוא רק דרך מספרית למדוד את הגידול באמון שאנשים רוכשים כלפי מה שאתם עושים.


״קרדיט״, אגב, זה אמון בלטינית. עכשיו, כאשר אני מקווה שניקיתי את התחושות לגבי השיח על כסף, אוכל לגשת ללב העניין.



אתחיל מהסוף - שורת ההכנסות

בפברואר 2020 הלייפסטייל ביזנס שלי הכניס קצת מעל 100,000 שקלים, קצב יומי של 3,827 שקלים ליום. מצורפת תמונה מתוך חשבונית ירוקה אשר מסכמת את מרבית ההכנסות של החברה. במאמר הזה ננבור בתוך כל אחד מ-111,158 השקלים הללו המשקפים הכנסה חודשית ממוצעת, ונבין מניין הם מגיעים, על מה אנשים משלמים ובמה זה שונה מלהיות פרילנסרים או שכירים. החשיבה אשר אתם צריכים לאמץ מבחינת מודל עסקי בלייפסטייל ביזנס, כך תראו, שונה לחלוטין מהחשיבה הדרושה לפרילנסר מצליח או לשכירה מובילה בחברה.

חשבונית ירוקה


מה ההבדל בין תמהיל ההכנסות של לייפסטייל ביזנס לבין פרילנסר או שכיר?


בחינה קפדנית של כל אחת מעוגות ההכנסה תסייע לנו להבין.

עוגת ההכנסות

לפני כמעט עשור, בגיל 22 (היום אני בן 31) עבדתי כקצין בקבע והרווחתי 8,200 שקלים לחודש. הייתי חוקר מודיעין בחטיבת המחקר של אמ״ן, תפקיד שלמדתי ממנו המון על תוכן. בתקופה ההיא הייתי כמובן שכיר – קצין בצבא הקבע. קצינים בצבא לא יכולים לעבוד בשום דבר אחר, מה שהפך את עוגת ההכנסות שלי לעוגה בטעם אחד, שכבה אחת וצבע אחד.

עוגת הכנסות שכיר

עבור מרבית השכירים והשכירות שקוראים כאן, חלוקת ההכנסות היא בדיוק כזו. אין בכך כל פסול ואת המאמר הזה אני לא כותב מתוך נקודת מבט מתנשאת או שיפוטית כלפי שכירים. אך בהסתכלות קרה, שכירים תלויים לחלוטין במעסיק שלהם לצורך יצירת הכנסות. את ההשלכות של זה ראינו בתקופת הקורונה.


אצל פרילנסרים העוגה היא רב שכבתית. אחרי שהשתחררתי מצבא הקבע, עברתי לחו״ל והפכתי להיות פרילנסר. כאן אפשר להתבלבל בין פרילנסר לבין בעליו של עסק לייפסטייל – שכן לשניהם יש גיוון מקורות הכנסה. פרילנסר הוא אדם המוכר את השעות שלו לכמה לקוחות שונים. אני הייתי במצב הזה בתחילת הדרך ובאותה התקופה חלוקת ההכנסות שלי הייתה נראית כמו בתמונה (כמובן שבכל חודש הפרופורציה היתה משתנה בהתאם לכמות ההזמנות).

פרילנסרים נהנים מתמהיל לקוחות מגוון יותר משכירים. זה אומר שאם לקוח אחד עוזב או אפילו שניים, העסק של הפרילנסר לא יקרוס. הוא יוכל למלא את הזמן שהתפנה בתשומת לב ללקוח נוסף. עם זאת, לפרילנסרים יש אתגר בהבאת לקוחות חדשים, התמודדויות מרובות עם לקוחות בעלי מוסר תשלומים ירוד וביטחון תעסוקתי נמוך - הם הראשונים ברשימת הספקים שאפשר לבטל בעיתות משבר. הקשיים הללו רלוונטים מאד במיוחד בשלבים הראשונים של הפרילנסר בהם הוא או היא צריכים לבסס את המובילות וההתמחות שלהם בתחום.


פרילנסרים רבים שואפים להפוך לבעלי לייפסטייל ביזנס (גם אם עד המאמר הזה לא ידעו לתת לזה שם). אני חושב שפרילנסרים מצליחים הם בעלי נקודת הפתיחה הטובה ביותר להפוך ללייפסטייל ביזנס אם הם רק ישנו דפוסי חשיבה. התחושה שעשוייה להוביל אתכם לשם, היא שכבר מכרתם את כל השעות שלכם ומלבד העלאות מחירים קלות אין לכם עוד יכולת לגדול ולהשפיע על עוד אנשים. זו נקודה מצויינת לפתוח ממנה לייפסטייל ביזנס, אשר מתעתד להשפיע על חייהם של יותר אנשים, מה שמשפיע על עוגת הכנסות אחרת לחלוטין.


בלייפסטייל ביזנס נראה עוגת הכנסות מאד ייחודית. בעליו של לייפסטייל ביזנס ישאף או תשאף לגיוון מקורות הכנסה אדיר וליצירת הכנסות מרובות שאינן תלויות במכירת שעות, שכן אחת המטרות היא להשפיע ולהגיע ליותר אנשים. בתוך הגרף שמייצג את עוגת ההכנסות שלי, תוכלו לראות מאות פסים קטנטנים - אלו מייצגים את אותן מיקרו הכנסות שמאפיינות את העסק שלי ועסקי לייפסטייל אחרים. בעליו של לייפסטייל ביזנס מבין שכמות השעות שלו היא מוגבלת ולכן עליו לייצר מקורות הכנסה מגוונים, ברמות תמחור שונות, המנותקים מהזמן שלו.


איך נראית עוגת ההכנסות של עסק לייפסטייל בריא ובועט?

בעלי עסקי לייפסטייל חייבים לגוון את מקורות ההכנסה ולנתק למחצה את התלות בין השעות שלהם להכנסות שלהם.

  • מכירת הרצאות וסדנאות: נשמע טריוויאלי וזה אכן כך, לא תמיד צריך להמציא את הגלגל. חלק מההכנסות שלי ושל עסקים דומים אחרים נובע ממכירת הרצאות וסדנאות. משהו שמאפיין בעלי עסק לייפסטייל, הוא ״מימצור״. זו מילה שהמצאתי. הרעיון במילה הזו הוא להפוך משהו למוצר. לכן, אם אתם מתחילים עסק לייפסטייל כדאי שתיתנו להרצאות שלכם שמות ברורים וקליטים. כדאי אפילו להכין תפריט הרצאות שניתן לשלוח בקלות לארגונים. הרצאה היא לא סתם הכנסה – היא הזדמנות לייצר קשרים חדשים ולהפנות את האנשים מהמרחב הפיזי למרחב הדיגיטלי. הרצאה במקומות נחשבים יכולה גם לייצר לכם הזדמנויות חדשות. בעוד פרילנסרים מבצעים עבודות אשר מקדמות רק את לקוחותיהם, בעלי לייפסטייל ביזנס מוצאים דרכי הכנסה אשר גם עוזרות ללקוחותיהם וגם מקדמות אותם.

  • תכנית מנויים: ההכנסה שאני הכי גאה בה היא פלטפורמת המנויים שבניתי לחיפוש עבודה. באתר יש מעל 5,000 אנשי ונשות תוכן אשר מוצאים עבודות דרך הפלטפורמה כאשר התשלום על מנוי פרימיום בה הוא 30 שקלים לחודש. אין תענוג גדול יותר מלדעת שבמקום לקחת את כל העבודות שעולות לקהילת התוכניסטים שאני מנהל אל עצמי, אני נותן אותן לחברי הקהילה. לתוכנית מנויים יש יתרון עצום: היא תייצר לכם הכנסה קבועה, צפויה ובלתי תלויה בשעות.

כמובן שתוכנית מנויים כמו שלי לא תתאים לכולם. אבל הנה עוד רעיונות פרקטיים לחלוטין אשר עשו ישראלים שאני מעריך. בחרתי בכוונה ישראלים כדי לתת לכם דוגמאות ישימות שקרו כאן בארץ. אנשים כן ישלמו אם יש משהו איכותי. 1. ניצן פוקס, אשר בנה את הפודקאסט ״המשחק הגדול״ יצר מנוי חודשי לתוכן אקסלוסיבי שלו על גיאופוליטיקה ואסטרטגיה.

2. היוטיובר אלון גרעיני בנה תוכנית מנויים בערוץ היוטיוב שלו. מנויים זוכים בלייב סיכום שבועי וכן בכניסה למאחורי הקלעים.

3. בתחום הקולינרי, חן ואלון יצרו חבילות הנשלחות אחת לחודש הביתה עם מיטב המוצרים משוק מחנה יהודה.

  • מכירת מוצרים דיגיטליים: מוצרים דיגיטליים אפשר למכור ובשפע אם המוצר שלכם הוא כמובן טוב. במסע שאני עובר כרגע אני מנסה בצורה עקבית להרחיב את מגוון המוצרים הדיגיטליים שאני מוכר, לטייב את האיכות שלהם ולשמור על מחיר נוח יחסית. המוצרים שלי עולים בין 90 שקלים ל-1630 שקלים. המטרה שלי כאן היא לא למכור עסקה אחת ב-90 אלף שקל, אלא אלף עסקאות ב-90 שקל. הסיבה לכך היא שאחת המטרות שלי היא להגדיל את כמות האמון שאנשים רוכשים ללייפסטייל ביזנס שלי, ולכן אלף איש שרוכשים מוצרים, זה אומר 1000 שגרירים שידברו וישתפו עוד עליי ועל תוכניסט ויגדילו את ההכנסות שלי בטווח הזמן הקרוב. אל תטעו. זה לא קל ליצור מוצר דיגיטלי ועוד יותר לא קל לגרום לאנשים לשלם עליו. אבל כשזה קורה, זה כיף.

  • פרוייקטים של תוכן לארגונים גדולים/ייעוץ: למרות שמדובר במכירת שעות זה משהו שאני עושה וממליץ לבעלי לייפסטייל ביזנס אחרים לעשות. יש הרבה מה ללמוד ולהתפתח מעבודה עם ארגונים גדולים אשר פותחת דלתות, יוצרת קשרים ומייצרת לכם בסיס הכנסה קבוע שתמיד משולם בזמן. לאורך השנים האחרונות, הלכתי וצמצמתי את הישענות החברה שלי על עסקים גדולים שכן עבודה כזו כרוכה גם ביותר לחצים ודד ליינים. גם אני כמוכם, נמצא בתהליך. בהינתן זה שאני כרגע עובד עם חברות גדולות – אבחר רק בחברות שעצם העבודה עימן משקפת אמון גבוה בעסק שלי וחשיפה לאוכלוסייה איכותית. אל תתביישו להיות סלקטיביים בלקוחות שלכם – זה אומר עליכם המון. עבודה עם חברות כאלו תיתן לכם שיעור בסטנדרטים גבוהים ובאפקטיביות כמו גם קשרים עם אנשים מצויינים שימשיכו להתקדם למקומות נוספים ויגדלו איתכם.

  • שיתופי פעולה עסקיים: החלום של כל עסק כיום הוא קהילה שמתנהלת סביבו. את הקהילה הזו הצלחתי לבנות ויש המון חברות שרוצות קשר עם הקהילה הזו. אחד המאפיינים של לייפסטייל ביזנס הוא בניית קהילה, אמון גבוה שהקהילה רוחשת כלפי מי שהקים את העסק מאפשרת לו לעשות שיתופי פעולה עסקיים בצורה חכמה. כמובן שבחיים לא ״אשרוף את עצמי״ ואעשה שיתוף פעולה עם מותג שלא משקף את ערכי הקהילה. אך כיום אני מתייחס אל עצמי כמוביל דעת קהל ולקהילה של מעל 50,000 איש שקוראת את התכנים שלי בכל חודש יש כוח, גם פיננסי. מה נחשב שיתוף פעולה עסקי? הפנייה להורדת אפליקציה, יצירת תוכן ייעודי לקהילה, ייצור תוכן בבלוג שמציג מוצר של חברה אחרת. אם כבר בנית קהילה ויוצא לך לשקול לעשות שיתוף פעולה עסקי, הסרטון הזה יסייע לך.

  • תכנית שיווק שותפים שפרוסה בנכסים הדיגיטליים שלי: אני מרגיש פשוט נורא כשאני כותב את המילים ״תכנית שיווק שותפים״ בגלל כל השרלטנים שיש בתחום הזה. גורו-אים בעיני עצמם שמספרים לאנשים על התעשרות דרך תכניות שיווק שותפים. אצלי מדובר במקור הכנסה שולי יחסית שמניב כ-2,000-5,000 שקלים בחודש. תכנית שיווק שותפים מעניקה לכם אחוז מסויים מכל המרה שנעשתה דרככם, וצריך המון המון עוקבים כדי שדבר כזה יהיה באמת רווחי, כמו למשל בקהילה של ״רעות תקני לי״ שלגמרי פיצחה את השיטה. כדי למקסם את הסיכויים שלי להצליח בזה, בניתי תכנית מסודרת שמחברת בין תכניות שיווק שותפים של מוצרים שאני מאמין בהם, לבין תכנים שאני מייצר. אני בן אדם מאד מסודר ופדנטי כמו שתראו והתכנית שלי מתוארת בחלקה בתמונה שהוספתי בהמשך, ומבדילה בין שירותים לבין מוצרים. פעם בחודש יש זמן בלו״ז (כל סוף חודש) למדידת ההכנסות. מדובר אגב בהכנסות שהן במגמת גידול, אבל בואו נגיד שאני לא מסתמך על ההכנסות האלו.

  • הכנסה מתכניות השקעה: אחרי שאתם מכניסים מעבר ל-50,000 שקלים בחודש, נותר לכם המון כסף פנוי. רוב האנשים קונים בו בית יקר, אייפון חדש או מכונית יוקרתית. מודה – שפעם זה הדליק גם אותי. היתה לי תקופה פחות טובה כלכלית בחיים שבה חשבתי שכאשר יש לי דברים יקרים זה אומר שאני עשיר. אבל למעשה, אז הייתי די עני. מאז מכרתי את האוטו שהיה לי, היום אני נוסע על אופניים לא חשמליים, לא קונה דברים יקרים כי זה חסר משמעות בעיניי ולא כי אני מתקמצן. אני מקפיד בסוף כל חודש להפריש למקסימום האפשרי כספים לקופת גמל להשקעה (עד 70,000 בשנה), קרנות השתלמות (עד 18,400 שקלים בשנה) ואת כל מה שאני מרוויח מעבר לזה אני משקיע בתכניות השקעה מנייתיות שלי שמייצרות לי בכל חודש עוד כסף שאני לא נוגע בו. אם חשבתם בטעות שאני יועץ השקעות, אז אני לא ואין לראות בזה כייעוץ פיננסי אלא שיתוף המציאות שלי. בשנה הקרובה אני מתכוון גם להיכנס יותר לתחום הנדל״ן כדי לשפר את הפיזור שלי.

מקווה שנתתי לכם שצף של רעיונות לגבי איך צריכה להיראות העוגה העתידית שלכם.


הטעות הכי גדולה של פרילנסרים שרוצים לבנות לייפסטייל ביזנס היא למכור עוד ועוד שעות

העצה הכי טובה שלי לבעלי עסק לייפסטייל לעתיד, זה לשכוח תכף ומיד ממכירת השעות שלכם כמטרה נעלה. זו ממש לא מטרה טובה. ההיפך הוא הנכון, כנראה שתצטרכו יותר זמן עבודה עצמית אם תרצו לבנות לייפסטייל ביזנס. מיצוי מכירת השעות הוא שלב המעבר בין להיות פרילנסר לבין להיות בעליו הגאים של עסק לייפסטייל. שתי הסיבות העיקריות לכך שמכירת שעות לא תשרת אתכם הן למרבה האבסורד לייפסטייל וביזנס:

  • לייפסטייל: בעלי לייפסטייל ביזנס הם אנשים שרוצים איכות חיים גבוהה לצד רווחים גבוהים, התחייבות לפרוייקטים מרובים ואנשים מרובים עלולה לפגוע באיכות החיים וליצור דד ליינים רבים ולחץ.

  • ביזנס: יש גבול לכמות השעות בשבוע ולכן כאשר שאתם מוכרים עוד ועוד שעות, אתם תגבילו את כמות הכסף שתוכלו להרוויח. רופא למשל, יכול להעלות את התעריף שלו ב-20% אבל לא את כמות הפציינסטים. אך בעלי לייפסטייל ביזנס שבונים מוצר דיגיטלי יכולים למכור אותו למספר עצום של אנשים.


חשיבה שנה קדימה זה לטווח קצר מדי

התכנית שלי בנוייה לשלוש שנים קדימה. הרשו לעצמכם לחלום איך אמור להיראות היום שלכם, מניין יגיעו ההכנסות שלכם, מה אתם רוצים שיגדל ומה אתם רוצים שיקטן. הנה המטרות שלי:

1. תכנית המנויים: אפיק ההכנסה הצומח ביותר והאסטרטגי ביותר. בשנת 2023 יהיו לי מעל 10,000 מנויים בתשלום עבור התכנים שלי ואתר העבודות. מדובר באפיק ההכנסות שתואם בצורה הטובה ביותר לאורח החיים אשר אני רוצה לסגל לעצמי, ללא תלות במיקום פיזי או שעות שלי לעשיית רווחים.

2. הרצאות וסדנאות: אפיק הכנסות במגמת גידול. אני לא שואף לבצע יותר הרצאות וסדנאות, אבל לעשות את מה שאני עושה בקנה מידה רחב יותר מבחינת כמות האנשים והאימפקט. המגע עם אנשים הוא דבר שאני אוהב ותואם את אורח החיים שלי, ולכן אפיק ההכנסות הזה צריך לצמוח ולהתרחב. אנשים שומרים אותי תמיד מחובר לקרקע ועם הרצון להיות תמיד מעודכן.

3. מוצרים דיגיטליים: אפיק הכנסות במגמת גידול. אני יוצא מתוך נקודת הנחה שחלק מהמוצרים הדיגיטליים לא יצלחו, ולכן עליי לפתח 5 נפרדים בשנה הקרובה ולבחון אותם בקפידה לפני שמשוחררים לשוק. מתוך 13 מוצרים שפיתחתי עד כה, רק 2 הצליחו מסחרית.

4. שיווק שותפים: צריך להגדיל אך לא בעדיפות ראשונה. התכנית היא לא במרכז הפוקוס שכן היא אמנם מייצרת הכנסות אבל נייטרלית ביחס לגידול באמון בחברה שלי, ולכן איננה מאד אפקטיבית למטרות החברה. יש להתמקד בה בקצב הדרגתי כולל הוספת ערוצי שיווק נוספים והגדלה של כמות הפעמים בהם התכנים הללו נחשפים.

5. ייעוץ לחברות: ערוץ שיש לשמור אך לא להגדיל. יצירת מוצר צריכה חודשי קבוע שאינו תלוי בזמן שלי ושמירה על 2-3 לקוחות גדולים אשר שומרות אותי במשחק הרלוונטיות. המטרה של ייעוץ לחברות גדולות יותר הוא גם יצירת קשרים וחשיפה מתמדת לטכנולוגיות חדשות.

6. שיתופי פעולה עסקיים: מדובר באפיק הכנסות איכותי שצריך לגדול באמצעות רקימת שיתופי פעולה נוספים, לא בהכרח רק עם הקהילה שלי. לכן, עליי לבנות ולהרחיב את רשת הקהילות החברתית אשר ניתן לפרסם בהן.


מה אני מתעקש לעשות כדי לגרום לכל הקונצרט הזה לעבוד?

בניית מערך שיווק דיגיטלי אפקטיבי ומבוסס מאות אלפי עוקבים הוא נשמת אפו של לייפסטייל ביזנס.

  • אני מקצה בכל חודש תקציב לשיווק ולפרסום: זה ממש לא טריוויאלי, הרבה חושבים שצמיחה מהירה באה רק מתוכן אורגני, הפניות מפה לאוזן ומזל. אז לא, תתחילו להשקיע בפרסום ואני אומר את זה עוד כאיש תוכן. אני לא מסתמך רק על הכמויות הפסיכיות של תוכן אורגני שאני מייצר, אלא גם מקדם תוכן שמגדיל את האמון. כשאני עושה פרסום, יש לו KPI ברורים מאד (מדדי הצלחה). המדד שלי הוא גידול בכמות האמון שאנשים רוכשים כלפיי. לכן, הפרסום שלי לא יהיה למוצרים דיגיטליים, אלא פרסום תכנים אורגניים ללא עלות. מהרגע שאדם נכנס לתוך מערך השיווק הדיגיטלי שלי, אני כבר יודע להעביר אותו מסע שיהפוך אותו ללקוח.

  • החיבור בין המרחב הפיזי למרחב הדיגיטלי הוא קריטי ובלתי ניתן להתפשרות או זלזול: אין שום מצב שבעולם שמישהו היה בהרצאה שלי, ואני לא מסיים אותה בהצטרפות קלילה שלו לאחד מהנכסים הדיגיטליים שלי. בכל מקום שאני אהיה בו פיזית עליי לעשות מקסימום מאמץ לרתימת אנשים לבלוג שלי, לערוץ היוטיוב, לטלגרם, לקהילת הפייסבוק או לניוזלטר. זמן במרחב הפיזי שלא הוקדש בו זמן להפנייה למרחב הדיגיטלי הוא טעות קשה שמפחיתה את הסיכוי שלכם לבנות לייפסטייל ביזנס. זה גם לא כזה מסובך, תעשו שקף כזה בסוף הרצאה ותדאגו שיהיה קוד QR קליל לסריקה להצטרפות אליכם (עושים את זה בשנייה וחצי דרך הלינק הזה למי שתוהה)

  • ייצור מאסיבי וחסר תקנה של תוכן בצורה קבועה: אני לא מפסיק לייצר תוכן גם כי אני מת על זה, אבל גם בגלל שזה מבטיח שאנשים חדשים יאמינו בי ובתכנים שלי לאורך זמן. אין לי תענוג גדול יותר מלפתוח את המייל בבוקר ולקרוא מייל תודה של מישהו על תוכן שיצרתי. כל זה לא היה קורה אם לא הייתי מייצר אלפי תכנים בבלוג, ביוטיוב, בטלגרם, בקהילה ובפייסבוק האישי שלי. כל זה קורה בצורה קונסיסטנטית.

  • הפנייה בין כל נכס דיגיטלי שלי לכל נכס אחר: זה ממש פשוט ובכל זאת מלא לא עושים זאת. מישהו סיים לראות סרטון ביוטיוב שלי? מיד שולח אותו לקהילת הפייסבוק. מישהו נכנס לקהילה? לוקח ממנו שאלות כניסה. מישהו נרשם לניוזלטר? יתחיל לקבל אוטומציות מיילים. עלה פוסט בפייסבוק העסקי, שיפנה מיד לטלגרם. זה מבטיח לאורך שנה קלנדרית גידול בכמויות העוקבים. אסור לכם להסתמך רק על נכס דיגיטלי אחד בתור בעלי לייפסטייל ביזנס. אם פתאום כולם יעזבו את פייסבוק? אם האלגוריתם של גוגל ישתנה? עלינו לגוון כמה שיותר את כמות הנכסים הדיגיטליים שיאפשרו לנו גם לדברר כל מסר ותוכן שיצרנו במכת מחץ אחת בהמון כלים דיגיטליים.

  • עבודה במספר פלטפורמות. למען אותו היום העתידי בו אחת הרשתות תיסגר, תקטין חשיפה או תינטש. צפו בסרטון הזה כדי להבין למה ואיך.


  • עובד עם תכנית מסודרת שלא משתנה כל דקה. אני כותב תכנית, קם בבוקר ופשוט עושה את התכנית בלי לזוז ימינה או שמאלה. ככה אני עוקף בסיבוב את כל האנשים שנותנים לחיים לנהל אותם. ברור שיש לי גם ימים קשים יותר ביישום התכנית ושלעיתים התכנית שלי אפילו כוללת ירידה מתוכננת בהכנסות, אבל על הצורה שבה אני כותב תכנית יש השפעה מכרעת. בתרבות שלנו, הישראלית, לא עובדים עם תכניות ארוכות טווח. את הדבר הזה למדתי מאמריקאים שנתקלתי בהם לאורך השנים. בניגוד לטענה הדבילית של הרבה ישראלים שאמריקאים הם ״טיפשים״, הם ממש לא. הם מעולים בלייצר תכניות ארוכות טווח, ביצירת תהליכים ולא סתם הם בנו את אחת הכלכלות המרשימות בהיסטוריה. אני מזמין אתכם לצלול לתוך הדרך בה אני בונה תוכנית:

  • לבחור חלום שמתאים לאופי שלי: הערך העליון הוא לחיות חיים Fine ולהכיר את עצמי. כן, בלי להגזים, מותר לי לחיות חיי מגזין. אני לא רוצה לחצים וסטרס, לא רוצה דד ליינים ואני יודע שיש ביכולתי ליצור מציאות מהממת של חיים בלי להישמע כמו בת 12 שרוצה להיות נסיכת דיסני. זה לא כזה מסובך. זה פשוט מורכב ודורש המון תכנון. לכן אני לא אקח פרוייקט גדול כספית שמלחיץ אותי, ולכן אני לא ארגיש רע כשאשמע על חבר שגייס כסף ממשקיע לסטארטאפ וכתבו עליו בדה מרקר. למה? כי אני מכיר את עצמי ויודע שחייו של בן אדם שגייס כסף הם מלאי סטרס ממשקיעים עכשיו ושלי זה לא היה מתאים, ואני מעדיף להקים עסק שאני לא רוצה למכור בכלל או לעשות לו אקזיט אלא להתפתח איתו.

  • לא מבזבז זמן על פגישות קפה: הרבה אנשים רוצים ״לשבת לקפה״. אני לא יכול להיפגש עם כולם וזה לא כי אני סנוב. אלא כי אם הייתי מבזבז זמן ככה – הייתי מסיים על ספסל ברחוב מרוב חוסר הכנסות. אבל תזכרו שיש אנשים שאתם כן רוצים לפגוש וככה נולד אצלי פיתרון שעשה את החיים שלי עוד יותר Fine ומגדיל את האמון בי: התחלתי לעשות מסיבות קפה בשישי אחר הצהריים בבית שלי בנחלת בנימין במדרחוב בתל אביב ואת כל מי שאני לא מספיק לפגוש לקפה, אני מביא לשם. הקונספט זה להגיע בלי טלפון סלולרי, להביא משהו טעים, לשמוע מוזיקה טובה ולדבר איתי ועם האנשים שמגיעים לשם. ככה הפכתי 50 פגישות מבוזבזות לפגישה אחת מהממת שמחזקת את הקהילה שבניתי. אם אתם רוצים לבוא לפגישות קפה שלי דברו איתי בפייסבוק. הנה תמונה מאחד מהאירועים:


זה היה המון לפרק אחד. אני מקווה שיש לכם רעיונות עכשיו בראש: שפריסת המודלים העסקיים שלי, הפילוסופיה לגבי ההכנסות והדוגמאות מחיי היומיום עזרו לכם. הפרק הבא בסדרת לייפסטייל ביזנס יעסוק בדרך שבה אני בונה תכנית ובשיטה שלי. מקווה שאהבתם את הפרק הזה, שתאהבו גם את הפרק הבא, ושאתם לא מרגישים שמדובר במשהו בלתי ישים. כי זה ממש ישים. פירטתי צעדים סופר קונקרטיים והכל אפשרי. ולא, זה לא רק לעשירים. אני ממש אבל ממש לא נולדתי עשיר ופריוויליגי למי שעוקב אחרי הפרקים. אני מאד מאד אודה לכם אם תעשו עכשיו קופי פייסט ללינק של העמוד הזה ותשתפו את המאמר בווצאפ עם מישהו או מישהי שחייבים לקרוא את זה, וגם אם תעשו לי איזו הודעה קולית או טקסטואלית ותגידו לי מה חשבתם בווצאפ.


אם נשארת עד כאן והמאמר הזה סיפק לך ערך, אני רוצה לומר כמה מילים על מועדון הלייפסטייל ביזנס. החלטתי לאגד מספר אנשים מוכשרים ומוכשרות שבונים כעת לייפסטייל ביזנס, לסדרת מפגשים חודשיים איתי וחומרים סגורים רק לנו - ללייפסטייל ביזנסרים. מי שמצטרפ.ת יהנו ממפגש חודשי למנויים ביחד איתי, אפשרות לתמיכה במייל בכל שאלה, הקלטות של כל ההרצאות שלי בנושא וגישה לקהילה סגורה בפייסבוק רק לנו. כמובן בתמחור ממש הוגן, כל הפרטים והשאלות הנפוצות נמצאים כאן - ואם אתם רוצים לבחון את האופציה זה המקום.

שלכם,

נאור


3,183 צפיות0 תגובות
bottom of page