top of page

אחלה בחירה

איך להשיג את העבודה הראשונה שלכם בתור פרילנסרים?

עודכן: 6 בדצמ׳ 2021

היי חברים. כשהתחלתי להתעסק בכל הנוגע לתחום התוכן והוידאו, נתקלתי בהמון חוסר מענה מצד המעסיקים אליהם פניתי. היה נדמה לי כאילו כולם רוצים פרילנסרים ובעלי מקצוע בעלי ניסיון. ואני? חדש בתחום שחוץ מהרבה תשוקה ואהבה אליו, אינו מכיר ולא יצא לו לעסוק בו יותר מידי. חשתי תסכול רב עקב חוסר ההצלחה שלי לצבור ניסיון מפני שכל המעסיקים חיפשו מישהו בעל ניסיון.


איך אני יכול להתחיל בכלל לצבור ניסיון? הרי זה סוג של ביצה ותרנגולת - אני קודם צריך לצבור ניסיון כדי למצוא עבודות, אבל כדי למצוא עבודות אני צריך ניסיון. מצד אחד, יכולתי לגמרי להבין את המעסיקים שמחפשים מישהו בעל ניסיון, אבל מנגד, הרגשתי מבולבל ואבוד בין כל בעלי המקצוע שהתחרו איתי על אותה משרה.


הפרדוקס והקלישאה של ״אני מחפש מישהו.י עם ניסיון״ הובילו אותי למצוא דרכים יצירתיות לצבירת ניסיון בתחום שלי וכך לגדול ולמצוא עבודות שמתאימות למה שרציתי ובתנאים שלי. לצערי, כשאני התחלתי לא היתה את הקהילה של התוכניסטים שמאפשרת להמון בעלי מקצוע - חסרי ניסיון ובעלי ניסיון כאחד, למצוא מגוון רחב של עבודות שיכולות להתאים למה שהם מחפשים לעשות.


כן, פרדוקס ״מציאת העבודה ללא הניסיון״ יכול לקרות לכולם - גם לסטודנטים בתחילת דרכם בתחום התוכן, העיצוב, הצילום ועוד - שרק סיימו את לימודיהם או לפני שסיימו ומחפשים כבר לעבוד בתחום ואינם מצליחים לפלס את דרכם בתוך כל התחרות של בעלי המקצוע בעלי הניסיון. זה גם יכול לקרות לחבר׳ה חדשים שעושים הסבה מקצועית (מקרה שאנחנו נתקלים בו המון בשנה האחרונה) ואינם בעלי ניסיון בתחום מסוים ולא מצליחים אפילו לגשת למעסיקים כדי למצוא עבודה.


אז מה עושים? איך אנחנו מוצאים עבודה בתחום ללא ניסיון? איך בכלל מתחילים לצבור ניסיון? אל תדאגו, כולנו באותה סירה וכולם עוברים/עברו את זה - גם אנשי מקצוע בעלי שנים רבות של ניסיון התחילו איפה שהוא. המאמר הזה נכתב כדי לעזור לכם.ן להשיג את הניסיון הנדרש כדי למצוא את העבודות שתמיד חלמתם.ן עליהם. חוץ מזה, אצלנו בקהילת התוכניסטים העלנו פוסט עם השאלה ״איך מצאתם את העבודה הראשונה?״ ואני בטוח שתוכלו למצוא המון רעיונות יצירתיים וטובים גם שם.

  1. המעסיקים רוצים ניסיון? תיצרו לעצמכם ניסיון בצורה מלאכותית. אחד הדברים החשובים להבין בתחילת הדרך, לפני שצברתם את הניסיון המתאים - הוא שאינכם מחפשים רק להרוויח כסף. אתם מחפשים להרוויח ניסיון. תפנו לעמותות, לאנשים מהתחום אותם אתם מעריכים, משפחה או חברים ופשוט תיצרו בשבילם עבודות בעלות נמוכה או ללא עלות. למה? כי כשאתם עושים עבודות בעלות נמוכה כדי לצבור ניסיון, הרוב יסכימו לנסות אם הסיכוי לבזבוז גדול שהוא קטן. אתם פשוט צוברים את הניסיון שכל כך רציתם, ולבן אדם בצד השני אין הרבה להפסיד - הוא אינו משקיע כסף ואינו משקיע משאבים ולכן רוב מוחלט מהמוזכרים למעלה אליהם תפנו - יסכימו לתת לכם את העבודה וכך תוכלו לצבור ניסיון. חוץ מזה, אנשים אוהבים מאוד לפרגן לבעלי מקצוע בתחילת דרכם, בטח כשהעבודה נעשתה בשבילם בעלות נמוכה והם אכן מרוצים מהתוצאה. כמובן שזאת החלטה שלכם בלבד האם לא לקחת תשלום כלל או לקחת תשלום נמוך משמעותית מהנורמה. חשוב שתבחרו עבודות שרלוונטיות לתחום שאתם מכוונים אליו. אל תקחו עבודות שיתנו לכם ניסיון בדברים שפחות מעניינים אתכם.ן ושפחות מושכים אתכם במסלול שאתם מנסים להתוות לעצמכם.

  2. תיצרו עבודות דמיוניות - כן אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל זה אכן דבר שעוזר מאוד לצבירת הניסיון שלכם. מה הכוונה שלי ב״ליצור״ עבודות דמיוניות? כיתבו לדוגמא, מה הייתם אתם עושים ליום האישה, במידה והייתם חברת ״קוקה - קולה״ או מה הייתם משנים/מתקנים בקמפיין כלשהו שהם העלו לאוויר. אופציה נוספת היא, קחו לדוגמא חנות אינטרנטית למוצר שאתם מתחברים אליו באופן אישי (כדי שתרגישו את המוצר זורם בכם) וכיתבו כל דבר על המוצר שיכול לעזור לכם לצבור ניסיון. אם אתם מחפשים להיות כותבי תוכן - כיתבו על אחד המוצרים הנמכרים בחנות בהרחבה ופרטו על כל יתרונות ומעלות המוצר. אם אתם מחפשים להיות צלמים - הזמינו את המוצר אליכם הביתה, צלמו אותו וערכו אותו לפי איך שאתם חושבים והעלו את התוצאה שלכם לרשת. ישנם המון דוגמאות שיכולות לעזור לכם להבין מה אתם צריכים לעשות. בשורה התחתונה, המציאו עבודות בתחום שאתם מתעניינים בו, העלו לרשת, קבלו תגובות וביקורות ותיצרו לכם תיק עבודות. ציינו בו שזה לא נעשה באופן רשמי עבור המותג אלא כדי להדגים את הניסיון שלכם - זה מקובל.

  3. תיצרו תוכן ותהיו פעילים בקהילות - הנקודה הזאת מתחברת לנקודה הקודמת. אם אתם מחפשים להיכנס ולהתמקצע בתחום מסוים - מצאו לעצמכם את הקהילות והאתרים שיכולים לעזור לכם ולהכווין אתכם בכל תהליך בניית המקצוע שלכם. העלו פוסטים, תשאלו שאלות, שתפו מהידע שלכם, ספרו את הסיפור שלכם או מצאו כל דרך לתקשר וליצור אינטראקציות עם אנשים מהתחום אליו אתם שואפים להיכנס ולהתפתח בו. עוד דבר שכדאי לעשות זה להתחבר ולהתחבב על מנהלי קהילות משמעותיות בתחום שלכם - הם תמיד מהווים שער לעבודות.

  4. תהיו יצירתיים בקורות החיים שלכם - צרו קורות חיים יוצאי דופן שאף אחד לא יוכל לפספס. כן, גם אם אין לכם הרבה ניסיון בתחום, קורות חיים יוצאי דופן, יצירתיים ומיוחדים יוכלו לעזור לכם לבלוט אצל מעסיקים ואולי תשיג לכם את הפנייה שכל כך חיכיתם לה. קחו לדוגמא את קורות החיים היצירתיים שעלו אצלנו בקהילת הפייסבוק ותבינו למה אני מתכוון בלבלוט בקורות חיים שלכם. אל תפחדו להיות יוצאי דופן. זה אף פעם לא יצר רושם שלילי.


  1. הבליטו את החוזקות שלכם.ן - נכון, ניסיון זהו דבר חשוב ורלוונטי להמון מעסיקים כאשר הם מחפשים בעל מקצוע מתאים לעבודה שפירסמו. אבל ישנם דברים חשובים נוספים שיכולים לעזור לכם לקבל פניה חוזרת ממעסיק ששלחתם לו קורות חיים. תנסו להדגיש את החוזקות שלכם, מה כן יש לכם, מה אתם כן יודעים לעשות, תגרמו למעסיק להבין את הגישה שלכם לעבודה ואת המוטיבציה שקיימת בכם להצליח בתחום המסוים או ספרו על התוכניות שלכם לעתיד. הרשימה ארוכה, אל תתמקדו על חוזקה אחת בלבד - תבחרו כמה דברים שלדעתכם, אתם יותר טובים בו מאחרים ואל תפחדו להלל את עצמכם.

  2. השתמשו בקשרים - הידעתם שרק 1% מהקשרים שלנו מנוצלים במהלך חיינו? (זה לא מחקר אמיתי אבל מבטיח שזה נכון) אז הגיע הזמן לדבר על זה. זה לא בושה לבקש עזרה, זה לא בושה לספר לסובבים אתכם שאתם מחפשים עבודה וזה לא בושה להיות מתחיל במקצוע כלשהו. ההפך הוא הנכון, אנשים מטבעם רוצים לעזור ושמחים לעזור, בטח לקרובים שלהם. אתם מכירים מישהו בתחום שאתם רוצים להיכנס אליו? יש לכם קרוב.ת משפחה שעוסק בחברה שאתם רוצים לעבוד בה? תרימו טלפון, שלחו מייל או ווטסאפ או כל דרך אחרת ונצלו את הקשרים שיש לכם כדי להגיע למקום שאליו אתם רוצים.


7. פתחו פרופיל בחינם אצלנו בקהילת ״התוכניסטים״ - הצטרפו למאגר ענק של מעסיקים המחפשים פרילנסרים במגוון עצום של תחומים - כתיבת תוכן, בניית אתרים, עריכת וידאו, עיצוב, מיתוג ועוד. הפרופיל הוא חינמי לחלוטין ומאפשר לכם להגיש מועמדות לכל עבודה שמתפרסמת וככה תוכלו למצוא לכם גם משרות שיפתחו לכם את הדלת ויתנו לכם דריסת רגל ראשונה בתחום אותו אתם מחפשים. אגב, אם תרצו לדעת איך לפתוח פרופיל טוב שישיג לכם הרבה עבודות בקהילה שלנו, היכנסו למאמר סופר מקיף שכתבתי בנושא.


אלו כמה מן הנקודות הרלוונטיות ביותר שיוכלו לעזור לכם למצוא את הניסיון הדרוש לכם כדי להתחיל ולמצוא עבודות אצל מעסיקים שתמיד רציתם לעבוד אצלם או בחברתם. מהניסיון האישי שלי ושל מכרים שלי, מי שמתמיד ומקפיד על יצירת ניסיון דרך אחת מהשיטות הללו יכול ויצליח להגיע גם למקומות עליהם חלם דרך צבירת ניסיון. יש לכם עוד רעיון לצבירת ניסיון בתחום מסוים? ספרו לנו כדי שכולנו נרוויח מכך.

202 צפיות0 תגובות
bottom of page