top of page

אחלה בחירה

איך לבנות פרופיל שיעלה בחזקת שלוש את הסיכוי שמעסיקים יחזרו אליך?

עודכן: 13 בדצמ׳ 2021

היי חברים, כאן נאור. פתחתי והקמתי את אתר התוכניסטים כדי לעזור לכם למצוא כמה שיותר עבודות פרילנס מהקהילה ההולכת וגדלה שלנו. בזמן האחרון, יצא לי להיתקל בכמה פרופילים של פרילנסרים באתר, שאינם מקבלים אחוז מענה גבוה לפניות שלהם והחלטתי שהגיע הזמן לשתף אותם ואתכם ב - Checklist שהכנתי שיסביר לכם איך בדיוק תגבירו את אחוז הפניות מהמעסיקים שאליהם שלחתם את קורות החיים שלכם ואיך תצליחו להרוויח יותר מהקהילה שלנו.


אז לאחר שחקרתי אלפים של עבודות שעלו לאתר שלי, מצאתי שיש כמה דרכים מוכחות להגדיל בצורה מאוד מאוד משמעותית את הסיכוי שלכם לקבל פניות ועבודות דרך אתר התוכניסטים על ידי כמה צעדים נורא פשוטים. דווקא בגלל שאני כל הזמן רואה את כל המספרים והנתונים לנגד העיניים, קשה לי לראות שיש המון פרילנסרים שמפספסים הזדמנויות בגלל שהם מחסירים כמה דברים נורא בסיסיים מהפרופיל שלהם. אז תעקבו אחרי ה-Checklist הבא, ואני מבטיח שזה נורא ישתלם לכם.



1. תמונה איכותית ומקצועית שמשאירה רושם מעולה: הדבר הראשון שאתם חייבים לעשות זה לשים תמונת פרופיל טובה! ושאני מדבר על טובה, אני לא מדבר על תמונה בלי חולצה, מהים או מאיזו מסיבה שהייתה לכם. לא. אני מדבר על תמונה מקצועית ואיכותית שתזכיר קצת יותר את הפרופיל שלכם בלינקדאין וקצת פחות את הפרופיל שלכם באינסטגרם. תמונה שתשדר מקצועיות ורצינות כדי שמעסיקים יראו בכם אנשי מקצוע רציניים. אנשים ששמו תמונות פרופיל איכותית באתר שלנו זכו לכ-82% יותר פניות במודעות להן הם הגישו מועמדות לעומת כאלו שלא שמו תמונה. ולמה? כי ברגע שאתם מגישים קורות חיים למשרה, הבן אדם שהוא המעסיק נכנס מיד לפרופיל, וגם אם יש לכם מנוי וגם אם אין - ברגע שהוא רואה תמונה ריקה או תמונה שאינה קשורה אליכם כמו הסטודיו שלכם לדוגמא או משהו אחר- הוא פשוט לא יפנה לפרופיל או יותר נכון, בסיכויים הרבה הרבה יותר נמוכים.



לכן, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לשים תמונת פרופיל נורמלית בפרופיל שלכם. זה כ״כ קל. זה לוקח בדיוק שניה. תנסו אפילו לקחת את התמונה שלכם מלינקדאין והעלו אותה לאתר שלנו או שפשוט תכינו לעצמכם תמונה מקצועית - אני מבטיח שזה ישמש אתכם גם בהמשך למקומות אחרים וגם כבר יעלה ב-82% את הסיכוי שיחזרו לפניה שלכם. זה הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות, ועדיין יש עשרות אחוזים של אנשים באתר שלא שמו תמונת פרופיל - בוא נילחם בתופעה הזאת ביחד.


2. ספרו על עצמכם ועל הניסיון המקצועי בהרחבה - בתוך האתר, יש לכם אופציה לספר ולכתוב על עצמכם. כשחקרתי את ה-data של האתר, לא יכולתי ממש להיכנס לכל אחד מתוך אלפי המשתמשים שלנו ולבדוק את הפירוט שהם כתבו על עצמם. לכן, ביצעתי בדיקה מאוד פשוטה - בדקתי את הפרופילים שיש להם עד מאה חמישים מילים ואת הפרופילים עם מעל 150 מילים שאנשים כתבו על עצמם.


התוצאה: מה שגיליתי זה שהסיכוי של בן אדם שכתב מעל 150 מילים על עצמו בפרופיל לקבל פניות ממעסיקים הוא פי 5.8! יותר מפי-5. זה המון! תחשבו כמה תוכלו להרוויח יותר כשתנסו להיכנס לראש של המעסיק.ה. כלומר, כאשר אתם פונים למשרה, אתם צריכים להבין מה קורה בצד השני. אם לדוגמא, אני מעלה משרה שאני מחפש פרילנסר לכתיבת תוכן בתחום המשפטים או בכל תחום אחר ופונים אלי 10 אנשי מקצוע, הדבר הראשון שאני כנראה אעשה, לפני שאני בכלל נכנס לקורות החיים של אותם מועמדים, זה להיכנס לפרופילים שלהם ולנסות לראות מי הבן אדם.



בקליק אחד, אני נכנס לכל הפרופילים, פותח לי כמה טאבים, ובוחן את האנשים. האנשים שאני רואה שלא כתבו כלום על עצמם ולא סיפרו על הידע שלהם או על האהבה שלהם למקצוע (דברים שחשובים לי), אני פשוט לא פונה אליהם. ולעומת זאת, האנשים שכן כותבים על עצמם - הסיכוי שאני אפנה אליהם הוא הרבה הרבה יותר גבוה. חוץ מזה, אתם אנשי תוכן, אם אתם לא מצליחים לכתוב תוכן על עצמכם - על מה כן תצליחו לכתוב? אז תיכנסו לפרופילים שלכם, תערכו אותם, תוסיפו לפחות 150 מילים על עצמכם - ניסיון שלכם, התשוקה שלכם לתחום, על פרויקטים עשיתם בעבר או על כל דבר אחר שיעזור למעסיק שאליו הגשתם קורות חיים להרגיש שהוא מכיר אתכם ולבחור בכם על פני המתחרים.


3. לינקים שמפנים בשנייה אחת לראות את העבודות שכבר עשיתם - אנשים ששמים לינקים בתוך הפרופילים שלהם לדברים ועבודות שהם עשו, זוכים לכ-85% יותר בזמני השהייה בעמודים שלהם על ידי המעסיקים. בגלל בעיות טכניות שלי, לא יכולתי לבדוק ממש, כמה יותר פניות הם גם קיבלו בסה״כ, אבל באופן חד משמעי, אנשים ששמו יותר לינקים בפרופיל שלהם גם קיבלו יותר זמן חשיפה באתר מצד מעסיקים פוטנציאליים והיה יותר סיכוי למעשה שבן אדם יבחר בהם כמתאימים לתפקיד.


תוסיפו לינקים! תחשבו על זה ככה, אני לוקח פרילנסר, אני לא מכיר אותו ולא פגשתי אותו מעולם ולא יודע מה רמת המקצועיות שלו, אני רוצה לראות לינקים לדברים שהוא עשה כדי להבין האם בכלל מגיע לו שאפנה אליו יותר מלמועמדים אחרים. למען האמת, אנשים יותר מסתכלים על הקישורים שהמועמדים שמים מאשר על קורות החיים שלהם. לפעמים, אפילו קורות החיים לא עוזרים לכם כמו שפרופיל טוב שמשדר מקצועיות יכול ממש ממש לעזור. לכן, אחד הדברים הכי חשובים שאתם חייבים לוודא בפרופיל שלכם - זה שיש לפחות קישור אחד לתוכן שיצרתם - בין אם אתם צלמים, כותבי תוכן, קופירייטרים, בוני אתרים, מנהלי קהילות וכו׳ - זה מאוד עוזר לצד השני לקבל החלטה מושכלת. ואם זה השלב בו עולה לך בראש השאלה "אבל אני לא ניסיון, מה כבר אני אשים?" בדיוק בשביל זה הכנתי מאמר ממש מושקע על איך למצוא עבודות גם כשאין ניסיון תעסוקתי.


בתור מי שמנהל את האתר ופתח אותו אך רק כדי למצוא לכם עבודות מהקהילה של התוכניסטים, כואב לי מאוד לראות שיש אנשים שלא עושים את הדברים הנורא בסיסיים האלו. שלושת הנקודות שפירטתי לכם כאן הן נקודות חשובות מאוד ופשוטות מאוד שיקפיצו לכם את הסיכוי לחזרה ממעסיקים ששלחתם להם את הפניות שלכם וככה תוכלו להשיג יותר מהאתר.


לסיכום: הדבר הראשון, תמונת פרופיל טובה - לינקדאינית, רשמית, שנראית מקצועית. הדבר השני - ספרו על עצמכם בלפחות 150 מילים בתיאור של מה שאתם עושים. תנסו רגע למקד את כל הידע המקצועי שלכם, לכתוב על הניסיון שלכם, על התשוקות שלכם, השאיפות שלכם, למה ואיך הגעתם דווקא לתחום הספציפי הזה ואני מבטיח - זה פשוט יקפיץ את כמות הפניות שאתם תקבלו וזה לוקח בדיוק דקה. והדבר האחרון, לינקים, לינקים, לינקים. תעשירו את הפרופיל שלכם בתיק עבודות כדי שאנשים יבינו את הרמה שלכם, כמה אתם טובים, את אופי העבודות שלכם ובכללי יכירו אתכם. תמיד תנסו לחשוב האם אתם, כמעסיקים, הייתם בוחרים בעצמכם כפרילנס במידה והייתם אתם מקבלים את הפרופיל אליכם ליד כשחיפשתם איש מקצוע בתחום מסוים.


אז בבקשה בבקשה, קחו את הChecklist הזה, יש לכם את זה מגובה בנתונים מהימנים שאספתי בשבילכם ותתחילו למצוא הרבה יותר עבודות דרך אתר התוכניסטים. ספרו לי איך זה עובד :)




151 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page