top of page

אחלה בחירה

איך לתמחר מוצרים בעסק?

זוכרים את הפעם האחרונה שבה ביקרתם בסופר וניגשתם לקנות… חלב?


נכון שידעתם כמה חלב עומד לעלות? נכון שידעתם מה הטעם של חלב? נכון שידעתם לזהות איך האריזה תראה? נכון שידעתם מה הטעם הצפוי של החלב? לכמה זמן הוא צפוי להיות אצלכם במקרר? נכון שידעתם מי החברה שייצרה אותו כבר מהאריזה? נכון שידעתם מה הנפח שלו?


אז מה שאני רוצה לדבר עליו, הוא שכל מוצר שאתם תגישו ללקוחות שלכם - יהיה ממש כמו חלב. צריך להיות ברור כמה הוא עומד לעלות. צריך להיות ברור בדיוק מה מקבלים. צריך שהוא יהיה ארוז בצורה שאינה משתמעת לשני פנים לגבי מי מספק אותו. צריך לדעת מה הוא מכיל ולהיות שקופים לגבי זה. לכמה זמן יימשך השירות הזה ומה ההיקף המדוייק שלו.


ככל שאתם תהיו יותר ״חלביים״ בכל מוצר שלכם, כך יוקל על הלקוחות שלכם להבין מה הם קונים. כך ההתנגדות הטבעית של לקוחות החוששים מחתול בשק תצומצם משמעותית. זה נכון בכל עסק. אבל זה במיוחד ואפילו קריטי להרבה נותני ונותנות שירותים כאן בקהילה ובמיוחד כאלו שרוצים לבנות לייפסטייל ביזנס.


כשאתם בונים מוצר או שירות חדש, אני מציע לשבת מול קרטון חלב ולכתוב את כל מה שאתם יודעים על קרטון החלב. אנחנו אפילו יודעים כמה קלוריות יש בו, מתי הוא יוצר בדיוק, מתי יפוג תאריך התפוגה, מה מספר הטלפון של שירות הלקוחות, מהן הרשתות החברתיות שאפשר לעקוב בהן אחרי יצרנית המוצר, כמה אחוז יש בו מכל דבר, האם הוא מכיל תוספות מיוחדות או לא, מי עלול להיות אלרגי אליו, אילו ויטמינים הוא מכיל.


עכשיו קחו את כל השאלות האלו, ותעשו מהן התאמה למוצר או לשירות שאתם רוצים למכור. מי מספק אותו? מה המספר של שירות הלקוחות ואיך יוצרים איתו קשר? ממתי השירות יתחיל ומתי הוא יסתיים? מהו הנפח של השירות? מה השירות מכיל ואילו ״ויטמינים״ ותוספות מיוחדות יש בו? כמה הוא עולה? למי הוא מתאים ומי יכול להיות ״אלרגי״ אליו מהניסיון שלכם?


זה מה שאני עושה בכל פעם לפני שאני משיק שירות חדש וככה אני מפחית את החשש בצד השני. כל זה בסך הכל עם חלב.


נ.ב

אני דווקא לא שותה חלב פרה אבל אתם יודעים, בשביל הדוגמה.

45 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page