top of page

אחלה בחירה

האחריות של מנהלי קהילות

עודכן: 26 בינו׳ 2023

האם על מנהלי קהילה מוטלת אחריות כמנהיגים?


אני מנהל קהילה של עשרות אלפי אנשי תוכן, ואני חושב שכן. יש אחריות כזו. אני גם גיליתי את הצדדים הפחות זוהרים של אחריות.



לפני כמה חודשים החלטתי להעלות פרק בפודקאסט שלי שהסביר כיצד מתנגדי החיסונים מפיצים פייק ניוז ברחבי הרשת. זו סוגייה שמלא אנשים פחדו לדבר עליה כי זה לא פוליטיקלי קורקט, כי הם מפחדים לעצבן מישהו ובעיקר כי הם מכירים את האלימות של מתנגדי החיסונים.


כשאני העליתי את זה בקהילה שאני מנהל, קיבלתי מעל 500 תגובות לפוסט (אפשר לקרוא כאן), היו בהן עשרות תגובות של מתנגדי חיסונים, שהתאכזבו ממני במקרה הטוב, וקיללו אותי במקרה הרע. חלק, אפילו שלחו לי הודעות מטרידות לווצאפ, אבל אחרי שבוע סיכמתי את הנתונים וגיליתי שמתוך 33,000 חברי קהילה רק 120 עזבו אותה ושמתנגדי החיסונים אמנם מקללים הרבה אבל הם מיעוט קטנטן וחסר משמעות כשרוב חברי הקהילה שלי ממש גיבו אותי ואפילו כתבו לי שהם מעריכים את העמידה שלי כנגד הבורות.




אני גם חייב לציין שזה הביא הרבה חשיפה שהביאה בלי קשר עוד ועוד לקוחות ושמחתי על זה.


ועוד כמה מילים: אם אתם מנהלים קהילה, או יש לכם פודקאסט מצליח, או שיש אנשים שעוקבים אחריכם חשוב שתביעו את הדעה שלכם, במיוחד אם זו דעה רציונלית וסבירה כמו זה שכדאי לחסן ילדים נגד מחלות שגורמות להם להיות נכים. שלא תפחדו לומר את מה שאתם חושבים. אנשים עוקבים אחרי קהילות כי למנהלים שלהן יש מה לומר, אל תיפלו ללהיות אובר פוליטקלי קורקט כי זה עושה את העולם שלנו משעמם וכי בתור מנהלי קהילה בעיניי מוטלת עליכם אחריות.

42 צפיות0 תגובות
bottom of page