top of page

אחלה בחירה

כמה זמן ביום *באמת* לוקח לנהל קהילה?

עודכן: 16 בדצמ׳ 2021

התשובה לשאלה הזו היא מעט טריקית ולצד זאת - מטרידה רבים ששוקלים לנהל קהילה. והרי התשובה: בתור מנהל קהילה, אני משקיע כשעתיים ביום בניהול קהילת הפייסבוק שלי, אך האמת היא שלא מדובר בשעתיים רצופות אלא ב-40 פעמים בהן אני נכנס ל-3 דקות לקהילה כדי לראות שהכל פועל כשורה. הנה סרטון בו אני מספר מה בדיוק אני עושה שזה לוקח לי 3 שעות.


על מה אני משקיע שעתיים ביום?

ישנן משימות רבות בניהול קהילה שדורשות את תשומת הלב שלכם באופן שוטף, כמו אישור פוסטים חדשים שעולים על ידי החברים בקהילה, אישור חברים חדשים או טיפול בתגובות בעייתיות. למשל, בתוכניסטים עולים יותר מ-50 פוסטים ביום שדורשים אישור או תיקון.


האם כולם משקיעים כשעתיים?

אני מניח שיש הבדלים עצומים בין מנהלי קהילות שונים. מנהלי קהילות מנוסים יותר, יכולים למנות מגשרים אשר יעזרו להם עם המשימות השוטפות ויפחיתו את משך הזמן בו הם צריכים לעסוק בניהול הקהילה לאורך היום. מנגד, אני יכול לומר שבתור מנהל קהילה, אני מאד נהנה להיכנס אליה פעמים רבות ובחלק מהימים אני גם עובר את רף ה-3 שעות בתוך כותלי הקהילה.


כמה זמן משקיעים מתחילים בניהול קהילה?

אם הקהילה שלכם מצוייה בשלבים הראשונים להתפתחותה, אתם צריכים להשקיע יותר זמן בניהול הקהילה מכמה טעמים. ראשית, עליכם לעזור למשתמשים לייצר תכנים בקהילה (בקהילות מפותחות וגדולות אנשים כבר מעלים תכנים בעצמם ללא צורך בהתערבות שלכם). סיבה שנייה היא העובדה שאתם זקוקים לתת יחס אישי חם יותר לכל אדם שנכנס לקהילה ולקבל ממנו סיגנאלים, כך שמצאתי את עצמי משקיע בקהילה יותר זמן ״עבודה״ בשלבים הראשוניים שלה ואילו היום אני משקיע יותר ״זמן כיף״ בקהילה.


אני רוצה להאמין שאם הגעתם עד כאן וראיתם את הסרטון אז קיבלתם מושג קטן על מה זה לנהל קהילה. גם על הדרך נתתי לכם כמה כלים טובים ושיטות מאוד אפקטיביות שאני מקווה שהן יעזרו לכם. כמובן, שאם אתם רוצים ללמוד יותר לעומק איך מנהלים קהילה, אפשר לעשות את זה ביחד איתי בבית הספר לניהול קהילות, או לקחת את הקורס הדיגיטלי שבניתי לכך. האופציה השלישית היא לתת לי לנהל עבורכם את הקהילה :) יש על זה עוד פרטים כאן.

332 צפיות0 תגובות
bottom of page