top of page

אחלה בחירה

איך לגרום לחברי קהילה להיות מעורבים ופעילים?

עודכן: 9 בדצמ׳ 2021

האתגר הוא גדול והרבה מתקשים בסוגייה הזו. לפתוח את הקהילה זה אמנם פשוט, אבל לגרום לכל החברים והחברות להגיב, להיכנס שוב ושוב ולהרגיש שייכים, זה כבר דורש תהליך יותר מדוקדק ומקיף ולשמחתכם, בתור אחד שמנהל מספר קהילות, אני הולך לתת כאן את הכלים הכי אפקטיביים שאני מכיר להגדלת המעורבות בקהילה. התכוננו למבול לייקים, הכינו כוס קפה וגשו לבצע את הצעדים הבאים בזה אחר זה.


תייגו אנשים רלוונטיים לתוך פוסטים והשתמשו בתשובות לשאלות הכניסה כדי לדעת מי רלוונטי

כדי להגדיל את החשיפה בתוך הקהילה, תייגו אנשים רלוונטיים בפוסטים שהם עשויים למצוא מעניינים. בשנייה שאתם מתייגים מישהו, מופיעה לבן אדם שתייגתם נוטיפיקציה שמקפיצה לו את הקהילה שלכם. אבל אם תתייגו באופן אקראי אנשים לתוך פוסטים בלי שהתוכן יעניין אותם, הם עלולים להשתיק את ההתראות מהקהילה שלכם. לכן, תייגו אנשים רלוונטיים.


איך תדעו מי רלוונטי? או היכרות מקדימה עם האנשים, או שתאספו מידע על חברי הקהילה בשאלות הכניסה. לדוגמא, אם יש לכם קהילה של בעלי עסקים קטנים ומישהו שואל שאלה על ראיית חשבון, תייגו את רואי החשבון הרלוונטיים ובקשו לחוות דעתם – הם ישמחו מאד וזו אחלה שיטה להעלות את החשיפה.


תראו איך למשל בתגובה לשאלה הזו, תיוג מדוייק של אישה רלוונטית גרם לה להגיב:





תפרגנו קצת זה לא יהרוג אתכם

אם כל הפוסטים מדברים על עצמכם, הדברים שאתם עושים, הבלוג שלכם, העסק שלכם, אתם אתם אתם, אז אל תופתעו שהקהילה לא ממש עובדת. נסו להתחיל להתעניין בצורה מתודית באנשים מהקהילה שלכם ולהעלות דברים שהם עושים, דברים שמעניינים אותם ושהם משתפים ברשתות החברתיות. בשנייה שתתחילו לשתף דברים של חברי הקהילה, הם ירגישו שאתם ״מרימים״ להם ויהיו נכונים יותר לקחת בזה חלק. לא רורשאך, אבל ככה פועלת הפסיכולוגיה האנושית.





בקשו (התחננו) מאנשים להעלות תכנים - במיוחד אם הקהילה חדשה

זה לא פתטי חברים. אתם בהתחלה ורוצים שזה יצליח, נכון? גם אנחנו עשינו את זה בהתחלה של קהילת התוכניסטים. כן, תשבו ותנסחו כמה תכנים מעניינים סביב נושאי הליבה של הקהילה שלכם ותבקשו וולנטרית מאנשים שיחסית אוהבים אתכם להעלות אותם. זה סימן טוב בקהילה שאנשים שהם לא המנהלים שלה מעלים תוכן כלשהו.




הפסיקו לשלוח ללינקים חיצוניים, זה מוריד חשיפה

פייסבוק היא חברה עסקית שרוצה להשאיר אותנו כמה שיותר זמן זמן בתוך הפלטפורמה, ולכן בכל פעם שאתם שולחים לינק חיצוני, לאתר אחר או חס ושלום ליוטיוב, פייסבוק תפגע בחשיפה שהפוסט יקבל. אם אתם נוהגים לשתף הרבה לינקים שמפנים החוצה – הפסיקו עם ההרגל המגונה הזה. That’s life


שפרו את שאלות הכניסה לקהילה

אם בטעות אין לכם שאלות כניסה לקהילה, זה הזמן לכתוב כאלו ולהגדיר אותן. למה? כי זה מראה שהאנשים שמצטרפים קצת יותר מחוייבים, זה מראה שיש מישהו שמנהל ואכפת לו, וכי זה יכול לתת לכם אחלה דאטה שבעולם על חברי הקהילה. אלו לדוגמא שאלות הכניסה שלנו – אפשר לנצל את המידע כדי להבין במה עוסקים אנשים ומה היו רוצים לקבל מהקהילה:


תשאלו יותר שאלות שמתעניינות בדעת חברי הקהילה

נחשו מה? אנשים לא אוהבים שאתם רק כותבים על עצמכם. הם רוצים לדבר בעצמם ולחוות דעה, ולכן כשאתם שואלים שאלות, גם לא אינטיליגנטיות במיוחד, הם אוהבים להגיב ולכתוב בעצמם מה הם חושבים. הקפידו שיש בכל שבוע 2 פוסטים של שאלות מעניינות.




תענו לכל מי שכותב תגובה

אנשים הגיבו? השקיעו מזמנם? בזבזו עליכם שניות דיגיטליות? תנו להם תגובות! הם גם יראו את התגובה ויכנסו שוב לקהילה. לא ארחיב בנושא.


אל תקבלו לקהילה את כולם והוציאו ממנה אנשים לא פעילים

רגע! לפני שאתם מאשרים את כולם…. קראו את זה: איזה מפתה זה להכניס לתוך הקהילה את כל מי שביקש חברות? הקהילה תגדל ולכם יהיה יותר גדול! אז זהו שלא. אתם לא רוצים קהילה ענקית של אנשים שלא רלוונטיים אליה ולא רוצים אותה ולא ענו על שאלות הכניסה. מדוע? כי אם פייסבוק מזהה שאחוז גבוה מהקהילה לא משתתף בכלל בשיח, האלגוריתם יסיק שזו קהילה פח, שלא מעניינת רבים, ויקפיץ אותה לפחות אנשים בפיד. לכן, אנחנו אפילו מעיפים אנשים שאנחנו קולטים שהם לא פעילים במיוחד או לא מעורבים.


בדקו מהם הפוסטים שעבדו הכי טוב, ויצרו יותר מהם

פייסבוק נותנת לכם לראות מהם הפוסטים שעבדו הכי טוב לאחרונה. למה שלא תלמדו מזה ותראו מה היו הפוסטים הנצפים ביותר ותעשו יותר מהסגנון שלהם? למשל, אם אתם מגלים שכל וידאו שאתם מפרסמים מביא הרבה יותר תגובות מאשר פוסטים של תמונה, אולי תעשו יותר וידאו? או שתגלו דפוס ששאלות מסויימות מביאות יותר צפיות מאחרות – תתמקדו בכאלה. כל הכיף זה נמצא בתוך ה-Group Insights:


עדיין אין לך אסטרטגיית תוכן וקהילה שוקקת?


אסטרטגיית התוכן והקהילה שלכם יכולות להיות שוות המון כסף ברגע שהיא תתחיל להביא לקוחות. את כל זה אני משתף בקורס אסטרטגיית התוכן ובניית הקהילה, שבעיקרון זה קורס מקיף עם עשרות סרטונים על עולם ניהול הקהילות. אפשר להציץ על הסילבוס של קורס אסטרטגיית התוכן שלי ולהתחיל לנהל קהילה מוצלחת בעצמכם. תכלס? זה מחיר פצצה של 400 שקלים ומידי פעם אני מעדכן את התכנים ומוסיף מהניסיון שלי, אז בכלל שווה.

ממליץ לכם גם להתעדכן על הדרכות עתידיות ישירות באיזור הסדנאות שבאתר.


דרך אגב, זה לגמרי בסדר אם אתם מרגישים שאתם צריכים ליווי צמוד שלי לאורך כל הדרך, כי בדיוק בגלל זה הקמתי את בית הספר לניהול קהילות בו אני מלווה אתכם משלב הרעיון לקהילה ועד שהיא חיה, נושמת ומצליחה. את הסילבוס הסופר מושקע ואת שאר הפרטים תוכלו למצוא ממש כאן.


וכמובן שאני כאן גם למי שמעוניין או מעוניינת שאני אבנה להם את הקהילה.





537 צפיות0 תגובות
bottom of page