top of page

אחלה בחירה

מה הם השיקולים שעליי לקחת בחשבון לפני פתיחת פודקאסט?

עודכן: 13 בדצמ׳ 2021

בואו נגיד, שלא סתם אין לי פודקאסט. עניתי על השאלות האלו והגעתי לתשובה כנה. לכן, כדאי מאד לשאול את עצמכם מספר שאלות עקרוניות כדי להבין האם המדיה הזו מתאימה לכם כמו כפפה ליד. הנה כמה שאלות ושיקולים לקחת בחשבון.


האם אתם טובים עם מיקרופון?

פודקאסט טוב מתחיל במנחה: לפני שמתעמקים בתוכן שיהיה בפודקאסט שלכם, תשאלו את עצמכם אם המדיום הקולי הוא הכי אפקטיבי עבורכם. יש אנשים שהם אנשי כתיבה ונשמעים בה בגרסה הכי טובה שלהם. זה שאתם טובים במדיום אחד, לא אומר שבהכרח תהיו טובים במדיום אחרים. נסו לשאול את עצמכם אם פורמטים קוליים עובדים לטובתכם במקרה הזה או לרעתכם. נסו לחשוב על הפודקאסטים הכי טובים שאתם מכירים ותמצאו שבראשם עומד מנחה מוכשר מאד.



האם אתם מסוגלים למנוע רגעי שתיקה מביכים?

בשביל דברנים אמיתיים זו משימה מאד מאד קלה. אבל עבור מי מאיתנו שהוא יותר ביישן או שקט, המשימה הזו יכולה להיות די מורכבת. התפקיד שלכם בפודקאסט הוא לגרום לאנשים לא לעשות Stop ולהתקדם לדבר הבא. אחרי הכל, מדובר בהופעה של בממוצע חצי שעה. לפעמים יותר – וזהו אורך תוכן עצום במושגים של שנת 2022.




האם אתם מסוגלים להביא מתראיינים מעניינים לאורך זמן?

רבים מהפודקאסטים שיוצא לנו להיחשף אליהם מתחילים בצורה הבאה: בום על-קולי ענק (מביאים מרואיין שווה), לאחר מכן יש ירידה הדרגתית באיכות לאורך 10 פרקים. ולאחר 10 פרקים מתחילה ההידרדרות האמיתית והמרואיינים פשוט לא רלוונטיים לפודקאסט יותר ומנהל הפודקאסט לא יודע איך להשאיר אותו רלוונטי וממשיך להקליט יחד עם ירידה בנתוני ההאזנה. אם זה נשמע לכם מוכר – נסו לחשוב איך אתם נמנעים מהמצב הזה.




האם יש לכם זמן לבצע מחקר כדי לשאול שאלות טובות?

פודקאסט טוב נמדד ביכולת של המנחה שלו לשאול שאלות פתוחות וענייניות ששולפות את העובדות המעניינות עבור המאזינים. יש כאלה שזה בא להם בקלות, אבל האמת היא שבשביל להגיע לשאלות הכי טובות דרוש המון מחקר על כל מרואיין שעומד להגיע לפודקאסט. פודקאסטרים שחוטאים בזה ולא חוקרים מספיק לא שורדים לאורך זמן כי הם לא מצליחים לייצר תוכן מעניין מספיק.


האם אתם יודעים הכל ובאים ללמד, או יוצאים למסע?

פודקאסטים טובים הם כאלו שבהם המנחה יוצא למסע אמיתי כשהוא שואל שאלה ומחפש אחרים שיעזרו לו ללמוד אותה לעומק. זהו הפורמט המנצח כי הוא מעיד על צניעות מסויימת של המרצה, שלא משנה כמה ניסיון יש לו, הוא מנסה ללמוד מניסיונם וחוויתיהם של אחרים. זה הופך את הפרקים למכווני מטרה כאשר בכל פרק יכול המנחה לחזור ולסכם כיצד שיפר את הידע שלו לגבי השאלה אליה יצא למסע. ההשראה שלנו לשאלה הזו היא המייסד של לינקדאין, רייד הופמן שפתח את אחד הפודקאסטים המצליחים בעולם ההייטק – Masters of scale שבו הוא שאל את השאלה – ״איך אפשר לעשות גדילה מעריכית scale בצורה הכי טובה שיש?״ בשביל לענות על זה הוא הביא חצי מעמק הסיליקון ובכל פרק נראה שהוא לומד דברים חדשים.



עדיין אין לך אסטרטגיית תוכן?


אני מדבר לא מעט על שימוש במגוון פלטפורמות ועל חיבור בין כל הנכסים הדיגיטליים שברשותכם. אני באמת מאמין בזה ואני פועל כך עבורי ועבור אחרים שלהם אני מנהל את הקהילה. אני דוגל במה שנקרא אסטרטגיית תוכן ויש לי קורס דיגיטלי שמלמד בדיוק את זה. כי בתכל'ס הקהילה שלכם יכולה להיות שווה המון כסף ברגע שהיא תתחיל להביא לקוחות, צריך לדעת איך לנתב את הדברים נכון ואת כל זה אני משתף בקורס אסטרטגיית התוכן ובניית קהילה. מדובר על עשרות סטרונים סופר פרקטיים שבהם תלמדו איך לייצר אסטרטגיית תוכן לעסק שלכם, שתהיה שווה כסף. שתהיה שווה לידים. שתעבוד בשבילכם במקום שאתם רק תעבדו בשבילה. השקעתי ממש בסילבוס ובתכל׳ס זה גם במחיר סופר-סופר משתלם של 400 שקלים. אפשר לבוא להתרשם ולהירשם בעמוד של קורס אסטרטגיית התוכן באתר ושם גם יחכה לכם.ן סילבוס, כמובן.




135 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page