top of page

אחלה בחירה

האם מישהו יכול לנהל עבורי קהילה בצורה מוצלחת?

עודכן: 12 בינו׳ 2023

אני לגמרי מבין את השאיפה. לנהל קהילה זה קאדר שלוקח הרבה זמן. זה לוקח מלא שעות, צריך להכין מלא תוכן, ואז בסוף אנשים מתעצבנים אליך אם לא ענית להם על תגובה אחת קטנה וחושבים שאתה עובד אצלם. אבל זה גם יכול להיות הבידול העסקי הכי משמעותי שיש ולייצר לכם קובץ של אנשים שיקנו מכם, ימליצו עליכם ויגרמו למסר שלכם להגיע להרבה יותר בתים.


אז הנה התשובה שלי לשאלה: היי מה נשמע? שמעתי שאתה מנהל קהילה ואני אשמח שתנהל את הקהילה בשבילי ותגרום לה להצליח.


כדי שהקהילה תצליח, אתם צריכים לעמוד בפרונט של הקהילה שלכם. אף אחד לא יכול לעשות את זה בשבילכם. מישהו אחר כמוני יכול להוריד לכם הרבה מהלחץ ומהזמן שכרוך בזה, אבל כדאי מאד שתהיו נוכחים בקהילה. אם למשל אתם מומחים לעיצוב הבית, ומישהו שאינו מעצב את הבית ינהל את כל התכנים בקהילה, איך תבליטו את הייחודיות והסטייל שלכם?



אנשים בסוף מתחברים לאנשים והם לא יתפסו מהקהילה אם לא תהיה לה מנהיגות ברורה. אם אתם פותחים קהילה על תזונה וכושר, אנשים יצפו שאתם תכתבו את התכנים שלכם ושהם יהיו מקוריים וחדשניים. אנשים לא טיפשים והם יבינו מיד אם מישהו לא מקצועי כתב את התכנים האלו. גם אם נניח וכן הצלחתם למצוא מישהו שינהל במקומכם את הקהילה, אז מה שיקרה לאורך זמן זה שהקהילה תתחבר אליו ואז אתם תייצרו תלות בו.


לכן אני ממש מופתע מאנשים רציניים ומובילים בתחומם שרוצים שהעוזרים שלהם או מישהו חיצוני ינהלו בשבילם את הקהילה. לכן, פתרון אופציונלי אחד הוא שאתם תכתבו פעם פעמיים בשבוע תכנים מקצועיים לקהילה ותשאלו שאלות, ותשימו מתחתיכם מנהלים שעושים חלק מהמשימות הניהוליות השוטפות:

  1. כתיבת תוכן: כשבחברה שלי אנחנו מנהלים קהילה אנחנו מבקשים ממנהל הקהילה להקליט לנו הודעה קולית בווצאפ עם האמירות שלו ואנחנו מנסחים מזה פוסטים שנונים.

  2. מענה במקומכם: אפשר שירכזו לכם שאלות שעלו מהקהילה והצוות שלנו יגיב במקומכם.

  3. בניית תמהיל תוכן לקהילה: מישהו חיצוני יכול לכתוב לכם רעיונות לפינות ולתכנים בקהילה.

  4. ניהול אוטומציות: מלא דברים בקהילה יכולים להיות אוטומטיים כמו איסוף תשובות לשאלות הכניסה לקהילה, או שליחת מייל לכל חבר קהילה חדש.

  5. הפעלת שגרירים: רצוי שמישהו יפעיל בשבילכם תכנית שגרירים בקהילה שלכם שיגביר את התגובתיות על כל פוסט ופוסט.

  6. ארגון אירועים והרצאות: מישהו חיצוני לכם יכול לנהל את הפן הלוגיסטי של הקהילה.

מהצד שלכם חשוב:

  1. להיפגש עם הקהילה שלכם דיגיטלית או זומית.

  2. שהם ירגישו שאתם נוכחים שם עם תגובות אותנטיות.

  3. שיהיה איזון עם יחס של אחד ל- 10 בין כמות הפוסטים השיווקיים שלכם לפוסטים שבהם אתם נותנים ערך אמיתי לחברי הקהילה.

מקווה שזה עזר.

כבר לא מעט שנים שאני מנהל קהילות עבור אנשים אחרים וארגונים גדולים במשק הישראלי ואפשר תמיד לפנות אלי אם חשקה נפשכם בקהילה דיגיטלית משלכם ומעולם לא ידעתם איך להקים או לתפעל אותה.

34 צפיות0 תגובות
bottom of page