top of page

אחלה בחירה

למה כדאי לתחזק בלוג אפילו כשיש הרבה עוקבים ברשתות חברתיות אחרות?

עודכן: 13 בדצמ׳ 2021

לתחזוקה של בלוג יש שורה של יתרונות בעידן בו הרשתות החברתיות נעשו דומיננטיות מאד. אחלק את התשובה שלי לכמה סיבות מרכזיות:

שמירה על עצמאות התוכן

אחד הטיעונים המרכזיים לתחזוקת בלוג הוא שמירה על העצמאות של התוכן שלכם. תכנים שנראים לכם לגיטימיים, יכולים להיראות יום אחד לרשתות חברתיות כמו Youtube או Facebook כבלתי לגיטימיים. אני לא מדבר על תוכן בלתי הולם או פורנוגרפי, אלא גם על טקסטים פוליטיים שיכולים יום אחד להיעלם לכם אם הרשתות הללו יחליטו על כך. דוגמא מפורסמת, היא קמפיין מודעות לסרטן השד, שבעקבות תמונה חשופה של אחת הנשים בו, ירד מאינסטגרם ופייסבוק.


הגנה מהשפעת האלגוריתמים של הרשתות החברתיות

הרשתות החברתיות השונות מבוססות על אלגוריתמים החושפים את הקהל בהן לתכנים שונים. מפעם לפעם, הרשתות החברתיות משנות ומעדכנות את האלגוריתם. לעיתים השינוי עשוי להשפיע עליכם לטובה, אך לעיתים קרובות הוא יכול להשפיע עליכם לרעה. כך שתכנים שזכו לחשיפה רבה בערוץ ה-Youtube שלכם לדוגמא, פתאום יפסיקו לקבל תנועת גולשים. דוגמא נוספת ואמיתית היא השינויים האלגוריתימיים שעשתה פייסבוק בחשיפה לעמודים עסקיים שצנחה לאורך השנים וגרמה לאתרים שהתבססו על חשיפה זו - לקרוס.


ארגון התוכן שלכם בצורה נגישה

ברשתות חברתיות כדוגמת Facebook קשה מאד לאגור את התכנים בצורה אפקטיבית. למעשה, ״זמן מחצית החיים״ של תוכן בפייסבוק הוא כמה שעות שלאחריהן התוכן אינו נעלם, אך הסיכוי שמישהו יגיע אליו הוא קלוש. בבלוג משלכם תוכלו לסדר את התוכן בצורה אפקטיבית, שתאפשר למנועי חיפוש לסרוק אותו ולהזרים אליכם תנועה גולשים לאורך זמן.


תוכן ירוק עד לעומת תוכן שלא רלוונטי אחרי כמה דקות

בתוך הבלוג שלכם אתם יכולים ״לצבוע״ את האנשים שמגיעים לצרכי שיווק (Remarketing) בעוד ברשתות החברתיות היכולת שלכם לעשות זו היא מוגבלת יותר. בנוסף, קל יותר לבקש מאדם שנכנס לבלוג שלכם להשאיר את המייל שלו מאשר לאדם שנחת בפרופיל ה- Instagram שלכם ואפילו לא תדעו שהוא נכנס לשם.


אם לסכם זאת, כאשר אתם מסתמכים על התנועה מהרשתות החברתיות, אתם מעמידים את עצמכם בסיכון לא מבוטל. בתור מנהל קהילה משמעותית ב-Facebook, אני לא לוקח את הסיכון הזה ומתחזק בלוג. אתם חושפים את עצמכם לסיכון של שינוי באלגוריתם, מחיקת תוכן, ארגון לא מסודר שלו וגם חוסכים מעצמכם דאטה. בלוג משלכם עשוי להגן עליכם מסיכונים אלו.


אגב - עדיין אין לך אסטרטגיית תוכן וקהילה של אנשים שמחוברים לעסק שלך?


אסטרטגיית התוכן והקהילה שלכם יכולות להיות שוות המון כסף ברגע שהיא תתחיל להביא לקוחות. את כל זה אני משתף בקורס אסטרטגיית התוכן ובניית הקהילה. מדובר על קורס שנבנה עם הניסיון שלי בניהול קהילות עבור עצמי וגם עבור אחרים (כולל חברות גדולות במשק הישראלי). יש בו עשרות סרטונים פרקטיים שילמדו אתכם איך לייצר אסטרטגיית תוכן לעסק שלכם, שתהיה שווה כסף. שתהיה שווה לידים. שתעבוד בשבילכם במקום שאתם רק תעבדו בשבילה. המחיר הוא 400 שקלים שזה סופר-סופר משתלם והסילבוס מושקע בטירוף. אפשר לקפוץ להתרשם ולהירשם בעמוד הקורס באתר ושם גם יחכה לכם הסילבוס ושאר הפרטים.



117 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page