top of page

אחלה בחירה

איך להגיב לכניסה של מתחרה לתוך הקהילה שלך?

עודכן: 23 בדצמ׳ 2022

בהתחלה זה יראה לך לא הגיוני שבתוך הקהילה הדיגיטלית שבנית, פתאום ייכנס מתחרה שלך ויתחיל לתת טיפים מקצועיים ואולי אפילו לפנות לחברי קהילה קיימים. אך מצב בו הנמסיס העסקי שלכם, המתחרה משכבר הימים, המגיב ונכנס לתוך הקהילה שלכם, הוא מצב שכיח מאד ועבור מנהלי קהילה רבים הוא יכול להיות מתסכל מאד.

אבל לא. אל תתייחסו למתחרים שנכנסו לקהילה שלכם כאויבים שיש להוקיע.


היום יש לי את הקהילה הכי גדולה בארץ לאנשי ונשות תוכן, אבל לפני כמה שנים, כלא היתה לי בכלל קהילה, הגבִתי בקהילה מקצועית אחרת והפוסט שלי החל לצבור פופולריות, מנהל הקהילה פשוט חסם אותי משם. כשפניתי אליו הוא אמר לי ש״הרבה אנשים התלוננו בפניו שאני מספים את הקהילה״ וזה התברר כשקר מוחלט כי אנשים הם לא באמת כאלה מלשינים חסרי לב והפוסט שלי היה ממש פופולרי.


זה היה הרגע בו חוויתי התגלות רוחנית וקול אלוהי אמר לי: נאור, לך לך, של אצבעותיך מעל מקלדותיך והקם קהילה משלך שבה אתה תהיה הריבון היחידי.


וזה בול מה שעשיתי. פסט פורוורד כמה שנים קדימה, הקהילה שלי מכילה עשרות אלפי אנשים, אני הריבון הבלתי מעורער בה, הקהילה רווחית ואני אפילו לא זוכר איך קוראים לבחור ההוא מהקהילה ההיא שחסם אותי.

לנהל קהילה זה משחק אסטרטגי מאד. אם אתם חוסמים מישהו מהקהילה שלכם, זה אולי נראה לכם שהעפתם אותו ולא תשמעו ממנו יותר. אבל האמת היא שאתם מייצרים לכם אוייב חדש. בן אדם שגם תהיה לו בטן מלאה עליכם ויתבאס מההתנהגות שלכם, אולי הוא היה ערמומי כמוני וילך לפתוח קהילה משלו, אבל יש עוד צד שמפסיד: חברי הקהילה שהקמתם.


כי אותו בן אדם לא יכתוב יותר תוכן בקהילה שלכם. ויכול להיות שלמרות שאתם שונאים אותו על זה שהוא מתחרה בכם וגונב לכם לקוחות, אולי הוא עזר לחברי קהילה שלכם ואפילו גרם להם לחזור לקהילה שבניתם שוב. כך שאתם יצאתם מורווחים מכל הדבר הזה ועכשיו כשהעפתם אותו זה לא יקרה.

אז הנה מה שכן צריך לעשות עם מתחרים.

  1. תבקשו מהם להמשיך לייצר תוכן. גם אם זה דורש קצת צביעות.

  2. תגדירו גבולות (לא פרסום בוטה, לא הפניה לקהילה משלהם)

  3. תחשבו על שיתוף פעולה.



לפעמים לא רק המתחרים שלכם יגרמו לכם לחשוש לטוהר הקהילה. להיות מנהלי קהילות זה כמו להיות ראש העיר, הפסיכולוג המחוזי וגם רשות אכיפת החוק. כן, לפעמים יש סיטואציות שדורשות התערבות ניהולית, כמו למשל ספאמרים או אנשים שרושמים דברים פוגעניים. גם כאן לא תמיד הפתרון המיידי יהיה חסימה ואני מרחיב את ההסבר שלי על התמודדות מול חברי או חברות קהילה שכאלו במאמר אחר, שמסביר מתי צריך לשקול לעשות ״בלוק״ לחבר.ת קהילה.


41 צפיות0 תגובות
bottom of page