top of page

אחלה בחירה

איך ניתן לייצר תוכן במהירות מבלי לפגוע באיכות?

עודכן: 14 בדצמ׳ 2021

את התפיסה שכולם מוכרחים לייצר היום תוכן כדי למשוך יותר לקוחות, רוב האנשים כבר מבינים. לאחר שמבינים זאת, ייצור התוכן נותר כאתגר משמעותי שכן יש לייצר הרבה ממנו, לאורך זמן ובאיכות גבוהה. בתשובה לשאלה הזו אנסה לענות לכם כיצד לייצר תוכן במהירות גבוהה מבלי לרדת באיכות שכן איכות נמוכה תביא בהכרח לתוכן שמעטים בלבד יצרכו (לאור כמות התוכן הגבוהה בעולם המיוצרת בלאו הכי).


שחקו שחמט ולא פינג פונג

במשחק שחמט לוקח זמן ממושך להזיז שחקן ממקום אחד לאחר. צריך להקדיש מחשבה. ככה בדיוק צריך להתנהל עם התוכן שלכם - עדיף שתתכננו מראש מה אתם מתכוונים לייצר. לכן, כדי לייצר תוכן בצורה מהירה אני משתדל לעבוד בצורה מתוכננת.


יש לי רשימת תכנים שאני מתכוון לייצר. אעדיף לשבת במשרד בצורה ממושכת ולתכנן אילו תכנים ברצוני לכתוב, מאשר לחכות שרעיון יצירתי יוצא דופן יצוץ במוחי. בסרטון הזה, הקדשתי כמה דקות מחיי כדי לספר לכם למה אני מאמין בתכנון מרובה ובהשקעה של רק אחוז אחד מהזמן בלבצע.


תרקדו בחמש חתונות באותו הזמן (תפרסמו תוכן דומה בכמה פלטפורמות)

השאיפה לייצר תוכן רב, חיה יחד עם העובדה שרובינו פעילים במספר פלטפורמות כגון Youtube, Facebook או Linkedin. במידה והקשבתם לסעיף הקודם ואימצתם רשימת תכנים, ניתן בקלות רבה להתאים את אותו הנושא של תוכן אל מספר פלטפורמות. למשל, ״הצורה הפדנטית לכתיבת תכנית עסקית״ היא אצלי גם מאמר בבלוג, גם תשובה ב-Quora גם סרטון Youtube וגם דיון שעלה בקהילת התוכניסטים אותה אני מנהל. לכן, תכסיס מצויין להגברת המהירות הוא פריסת אותו התוכן בכמה פלטפורמות שונות. קוראים לזה "אפקט הרשת".


תנו למוח שלכם דרור (ולסמארטפון שלכם לחיצה על כיבוי)

כותבים תוכן לצד הטלפון הסלולרי שלכם? כנראה שכל הודעת WhatsApp קטנטנה תוכל להפריע את שלוות את הכתיבה שלכם. כאשר אני מרוכז בכתיבת תוכן, אני מרוכז אך ורק ביצירת התוכן. שעה אחת שלמה ללא הפרעות מהנייד, שווה הרבה יותר גם משעתיים אשר במסגרתן תשוטטו ברחבי אתרי חדשות שונים ובפיד ה-Facebook שלכם. עוד ברשימת הגורמים אשר עלולים להפריע לכם לייצר תוכן: בדיקה תכופה מדי של ה-Email, זמינות לשיחות טלפון והתראות ממכשירים שונים כמו שעונים חכמים. נסו להיפטר מהם בעת הכתיבה.


תת-תת-תת כותרת לכל רעיון

הכותרת לא תמיד מספיקה. כדי לכתוב או לצלם תוכן בצורה מהירה, אני ממליץ לכם לפרוט לתת נושאים כל תת כותרת. לדוגמא, כאשר אתכם מתכננים סרטון חדש, נסו לפרוט מה תגידו בפתיח, מה יהיו הנקודות העיקריות בהן תדונו וכיצד תסיימו את הסרטון ואף תמליצו על הסרטון הבא ברשימה. לאחר שעושים זאת, הצילום עובר בצורה חלקה יותר וממוקדת יותר.


מה משותף לבקבוקים, זכוכית, נייר ותוכן?

את כולם אפשר למחזר. לרבים מאיתנו הצטברו תכנים מבלוגים ישנים, דברים שכתבנו למגירה או מאמרים ישנים וקטעי וידאו ששוכבים בספרייה הדיגיטלית שלנו. לתכנים האלו יש משמעות ובעדכון קצר שלהם אפשר להפוך אותם למתאימים ועדכניים מספיק כדי להפיצם מחדש. כך, תוכלו ליצור בקרב העוקבים שלכם הרגשה של תוכן טרי ואיכותי, כשכל מה שעשיתם זה רק מחזרתם תוכן קיים. הטיפ הזה עוזר לי מאד לייצר כמויות גבוהות של תוכן ואני אף מנסה להקפיד שבכל תוכן שאייצר, יהיו בו מאפיינים ״ירוקי-עד״. כלומר, לנסות לכתוב על דברים שעשויים להיות נכונים גם בעוד מספר שנים. המתכון המצויין לפסח, יהיה תקף גם בפסח הבא.


היי סירי, תקליטי את מה שאני אומר ותשלחי את זה לעצמי במייל

בסעיף הזה, כן ארשה לכם להשתמש במכשיר הסלולרי שלכם. אני מרבה לעשות הליכות חשיבה, במסגרתן אני מספר למכשיר הסלולרי שלי את תוכנו של הפריט הבא שברצוני לכתוב. התשובה הזו למשל, נכתבה ברובה על גבי מכשיר ה-iPhone שלי. זה נכון שיש טעויות מדי פעם, אך אתם עשויים להיות מופתעים מיכולתו של הטלפון הנייד שלכם להקליט את כל מה שאתם אומרים. גם אם יהיו שגיאות קטנות, זה קל בהרבה לדבר מאשר לכתוב את כל הטקסט.



עדיין אין לך אסטרטגיית תוכן?

באנו לדבר על תוכן. אז הנה אני מציע את הידע שלי על עולם אסטרטגיית התוכן שאספתי במהלך השנים ומציג בפניכם את הקורס הדיגיטלי שלי שבנוי מעשרות סרטונים שיילמדו אתכם לקחת את הנכסים הדיגיטליים שלכם כמה צעדים קדימה עם אסטרטגיית תוכן נכונה ומדוייקת שתביא לכם לקוחות משלמים ותפיץ את המסר שלכם הלאה לעולם. המחיר הוא באמת שווה - 400 שקלים. והסילבוס אפילו שווה יותר. כל הפרטים נמצאים בעמוד של הקורס לאסטרטגיית תוכן.


אנחנו בעניין של למקסם את התוכן האיכותי שלכם, כן? אז קחו את אסטרטגיית התוכן הזו וחברו אותה לקהילה סביב העסק שלכם וקיבלתם מגה אימפקט. השילוב הזה יביא לכם הרבה יותר פניות, הרבה יותר קהל שנחשף אליכם ולמסרים שלכם ויהפוך אתכם לאוטוריטה בתחומכם. נשמע גדול? אז בבית הספר לניהול קהילות של התוכניסט אני לוקח אתכם ממש יד ביד משלב הרעיון לקהילה, דרך בניית הקהילה ועד ליצירת מודל עיסקי המבוסס על אסטרטגיית תוכן. אשמח לספר לכם על זה עוד בלחיצה על הקישור.

אני מקווה שסייעתי לכם לכתוב מהר יותר, אשמח כמובן לשמוע בתגובות רעיונות משלכם לכתיבה מהירה יותר.


288 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page