top of page

אחלה בחירה

איך למצוא עבודה מהבית? (בימים מורכבים)

עודכן: 6 בדצמ׳ 2021

הרבה יגידו לכם שזה קשה בימים אלו. אני אגיד - שזה אפשרי.


בתשובה זו אנסה לסכם את הטכניקות היעילות ביותר שאני מכיר כדי למצוא עבודה מהבית. אני חושב שהסעיפים השונים שמפורטים כאן עשויים לעזור בכל עבודה שתמצאו, אך את התשובה הזו החלטתי לייחד לנושא העבודה מהבית שתפס כותרות בשנה האחרונה לאור משבר ה- Covid19.


ראשית, נסו להיפטר מתפיסות העלולות להוריד את המוטיבציה. כגון ״אי אפשר למצוא עכשיו״ או ״השוק שלי מאד קשה״ או משפטים כגון ״עכשיו אף אחד לא מחפש עובדים״. אני לא מאלה שגורסים שאי אפשר למצוא עכשיו הזדמנויות - גם בזמנים מורכבים ישנם מעסיקים וישנן מעסיקות שישמחו להכיר עובדים ועובדות ולקלוט אותם לארגון שלהם.

  1. נוכחות ברשתות החברתיות: מעסיקים תמיד יכנסו לרשתות החברתיות שלכם ובישראל הם ייכנסו ספציפית ללינקדאין ולפייסבוק. כשהם מגיעים לשם, אתם רוצים שהם יראו את הצד הטוב והמקצועי ביותר שלכם. תמונת פרופיל מצויינת ומקצועית היא התחלה טובה ופירוט בלינקדאין של העבר התעסוקתי שלכם יכול מאד לעזור. את הפרופיל שלי לקח לי 3 שעות לשפץ, מעבר אחד-שניים של חברה דוברת אנגלית שפת אם והוא היה נראה מצויין. אם אתם לא בטוחים איך אמור להיראות פרופיל טוב, תוכלו להציץ בפרופיל שלי. פייסבוק היא אמנם במרחב האישי שלכם ושם התפקיד שלכם הוא בעיקר לא להביך - מעסיקים ומעסיקות שיכנסו ויראו שם בדיחות רדודות, תמונות שלכם משתכרים במסיבת טבע או דיונים על נושאים שנויים מאד במחלוקת עשויים להירתע. זו כמובן החלטה שלכם אבל אני מעדיף לשמור על פרופיל נייטרלי בהקשרים אלו.

  2. כתיבת מכתב מקדים: בפעם האחרונה שהעליתי משרה, קיבלתי 137 קורות חיים. זה המון. כל כך הרבה שהתקשיתי מאד לקרוא את הכל. אבל מבין ה-137 שנשלחו אליי בלטו 8. אותם אלו שכתבו מכתב מקדים, הסבירו לי למה חברת ״תוכניסט״ אותה אני מנהל מתאימה מאד לניסיון שלהם, למה יש להם תשוקה לתחום התוכן ושהם עוקבים אחריי כבר 5 שנים ברשתות החברתיות. כמובן שנטיית הלב שלי היתה לזמנם לראיון ולהעדיף אותם על פני אלו שפשוט שלחו את קורות החיים שלהם וקיוו שמשהו יקרה. מאד קל ללחוץ על כפתור ה-Send במייל, אבל מורכב יותר לכתוב מכתב מקדים. מי שעושה את זה - מרוויח אצלי כמה נקודות זכות ואני יודע שאני לא המעסיק היחיד שנוקט בגישה זו.

  3. להיחשף להצעות עבודה ופרילנס: צריך ממש לעבוד בזה. אני למשל פתחתי אתר שלם של משרות בתחום התוכן, העיצוב, הכתיבה והוידאו ועשרות עבודות עולות לאתר שלי בכל יום. הרשמה לאתר תאפשר לכם לקבל למייל הודעה בכל פעם שעולה משרה רלוונטית. אך האתר שלי הוא ממש לא היחיד. באתרים כגון Fiverr או Upwork עולות אלפי הצעות פרילנס ביום וכל מה שאתם צריכים לעשות כדי להיחשף אליהן הוא להירשם ולהגדיל את ההצעות שאתם נחשפים אליהן. גם סריקה של הלינקדאין ורשתות חברתיות כמו קבוצות בפייסבוק לעבודות עשוייה לעזור לכם למצוא עבודות רלוונטיות.

  4. כתבו קורות חיים עם הנוסחה המנצחת. האמת, שכתבתי תשובה שלמה רק על הנושא הזה אבל אתמצת כאן. המעסיקים העתיידים שלכם רוצים אתכם מסיבה אחת בלבד: אתם עומדים לייצר להם תוצאות. בחברה האנושית של היום, מקובל להשתמש במספרים כדי להעיד על תוצאות ולכן אני מעודד אתכם להשתמש בנוסחה הזו כדי לספר את ההישגים שלכם במספרים: Accomplished X As measured by Y by doing Z. לכן, ניסוחים כמו ״ניהלתי צוות עובדים״ הם לא טובים. אבל ניסוחים כמו ״הגדלתי את כמות העוקבים של החברה שעבדתי בה מ-20,000 ל-158,000 בתוך שנה אחת באמצעות פעילות מוגברת בקבוצות בפייסבוק״ - זה כבר מראה על ביצוע וכיצד הוא הוצג.

  5. תהיו פרו אקטיביים. אני חייב לשתף אתכם בפוסט מקסים שעלה בקהילת הפייסבוק המקצועית שלי, התוכניסטים. מישהי פשוט כתבה פוסט נפלא שהיא מחפשת להיות אסיסטנטית של מישהו בעבודה מהבית, וקיבלה מאות תגובות ומעל 12,000 חשיפות. להיות פרו אקטיביים זה אחד הדברים הכי נחשקים שאתם יכולים לעשות בתור מועסקים פוטנציאליים - ליזום פנייה למישהו שאתם אוהבים. הנה הפוסט שלה (מחקתי את השם מטעמי צנעת הפרט)


מקווה שזה עוזר,

נאור


174 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page