top of page

אחלה בחירה

כך אני מתכונן לחודש בשנה בחו״ל עם הנאה מקסימלית וללא ירידה בהכנסות

עודכן: 9 בדצמ׳ 2021

אני ממש לא נווד דיגיטלי. אני תל אביבי עם שורשים, שמחפש לגור חודשיים בכל שנה במקום אחר בעולם.


כשאני שומע את המושג ״נווד דיגיטלי״ אני מדמיין לעצמי מישהו תפרן, בלי יותר מדי כסף או דאגות, עם מחשב MacBook Pro, יושב בבית קפה מזמין הפוך שקדים חזק אחרי שמצא בית קפה עם Wi-Fi חזק להתנחל בו. אחד שבטוח שמה שחשוב בחיים זה לצבור חוויות, גם אם הן כוללות להתכלב קצת בשביל שעלות המחייה ליום תצטמצם ומשוכנע שזה ממש סבבה לכתוב פה ושם תוכן או לערוך תמונה בפוטושופ לפרנסה מינימלית לכל מי שרק יבוא. או במילים אחרות: אני מדמיין את עצמי בגרסה של גיל 24, בברלין, מארגן מחאות מילקי באקט שתמיד אזכור אותו כמרד הנעורים שלי.


היום אני בן 32 ודברים נראים אחרת לגמרי. למרות משבר הקורונה (שאני אופטימי לגבי סיומו לקראת הקיץ), אני בעיצומו של תכנון קיץ 2021 בפריס (אני מעדיף לכתוב פריס עם ס׳, מרגיש לי צרפתי יותר). אחד היתרונות העצומים בבעלות על לייפסטייל ביזנס, הוא הורסטיליות של העבודה מכל מקום, ללא כל פגיעה בכמות ההכנסות, וללא אופרציה מורכבת ומעייפת שמצריכה מכם להיות זמינה באופן מתמיד.


גם כשאהיה בעיצומה של ה-Workation שלי בפריס, ההכנסות שלי לא צפויות לרדת ולא תהיה כל פגיעה במגנוני הרווח של הלייפסטייל ביזנס שלי, תוכניסט. תוכניות המנויים שלי באתר העבודות יפעלו כסדרן, כלל הלקוחות התאגידיים שלי יקבלו שירות מצויין באופן מקוון (כולל בנק הפועלים, הכללית, חברת החשמל ועוד שורה ארוכה של חברות) והסדנאות השונות שאני עורך לאסטרטגיית תוכן וניהול קהילות יפעלו גם הן באופן מלא.


גם מבחינת התכנים החדשים שאני הולך לייצר, ה-Workation שלי רק תגביר את היצירתיות, תחשוף אותי לגירויים ורעיונות חדשים ובפוסט הזה אני רוצה לספר לכם על איך אני מתכונן לפריס 2021.


אתחיל בסעיף המגורים. פריס היא עיר גדולה, ואם כשהייתי בן 24 וספרתי כל שקל, הייתי תקוע בבניין בן 7 קומות, ללא מעלית, בקומה השביעית עם שירותים משותפים (!) בחדרון בגודל 11m מרובעים, הפעם זה ממש לא הולך להיות המקרה. את הדירה אני מתכוון לסגור באמצעות Airbnb. בעקבות הפנדמיק המחירים צנחו ממש, ואני מתכוון להשיג את הדירה המהממת שאני רוצה ברובע המארה בסכום של בין 9,000 ל-10,000 שקלים. זה בערך 50% פחות ממה שעולה בדרך כלל.


הסיכון שלי הוא גם קצת מחושב, מאחר והודות לסבא מיכאל אני אזרח צרפתי וככזה אני יכול להיכנס לכל הטריטוריות הצרפתיות בעולם בלי קשר למקום מגוריי. אגב, זה גם כולל את פולינזיה הצרפתית - אחד המקומות היפים בעולם, שיהיה שמור לי איפשהו בראש.


בפריס יש המון רובעים ואני אישית תמיד מעדיף לשהות או באיזור המארה, או באיזור Sacré Coeur שהוא אמנם מעט מרוחק מהמרכז, אבל קסום ואין דבר שמשתווה בעיניי ללשבת בבית קפה בבוקר באיזור, עם Cafè au lait ו-Pain au chocolat יחד עם עיתון Le monde. זה בול מה שאני צריך בחיים, בגדול, וכל שאר הפעולות שאני עושה הן במטרה לקדם כמה שיותר בקרים עצלים בפריס שבהם זה מה שאני עושה בין השעות 8 בבוקר עד 10 וחצי.


כמה מהמקומות היותר אהובים עליי להמשיך בתענוגות הקטנים של החיים הם לבקר במקומות הבאים: השוקולטרי של Jean Paul Hévin , חנות יינות הבוטיק האורגניים L'etiquette והבית של החברים שלי יאן וסטפן ב-Place de la republique. יש לי מזל גדול שבזמן שגרתי בפריס ב-2014 הכרתי כמה חברים טובים שיודעים תמיד להאיר לי פנים בעיר האורות. (יאן זה הימני, סטפן זה השמאלי, הם זוג ויש להם את סיפור ההיכרות הכי מתוק ever, סטפן איבד את הארנק שלו בשדה התעופה בפריס וגילה את זה בזמן שניסה לקנות ארוחת בוקר, יאן עמד מאחוריו ופשוט הציע לקנות לו. הם נשואים 13 שנה)


אמשיך בסעיף השפה. אין דבר יותר כיפי מלהגיע למדינה ולהיות מסוגל לחוות אותה מזוויות שונות באמצעות השפה שלה, היכרות עם אנשים, ללכת ל-Dinner Parties ולהיות אשכרה רלוונטי. אנגלית זה סבבה, אבל שפות פותחות את העולם והעיניים ומאפשרות לראות דברים אחרים. לכן, מיד עם התחלת חיי הבוגרים (מחשיב את זה לשנת 2014) התחלתי ללמוד שפות זרות והיום אני יודע מעולה צרפתית, ספרדית, אנגלית וכמובן עברית. יש לי גם ידע בערבית (אם כי אני לא אומר שאני ״יודע״ לגמרי ערבית, כי היא בעיקר ספרותית, אבל שוקל לקחת קורס לרגל הסכמי השלום עם האמירויות. המרוקאים גם ככה מדברים צרפתית).


אני כמובן לא נותן לכם פה טיפ לא ריאלי של ללמוד שפה בחודשיים, אבל אני כן רוצה לשתף שהחלטה אסטרטגית חכמה לאנשים שבונים לייפסטייל ביזנס ורוצים ליהנות יותר מכל דבר שהם עושים בעולם שאינו ארה״ב וישראל - הוא ללמוד שפות! זה כיף. אפשר לבחור שפות לפי תחום עניין וחיבה, לפי יעדים שתרצו להגיע אליהם או לפי כמות מדינות שזה פותח לכם לדבר איתן. צרפתית למשל, פותחת את צרפת, חלקים משוויץ, בלגיה, מונקו (שפחות או יותר בגודל של גבעתיים) וגישה לכ-300 מיליון דוברי צרפתית שרבים מהם גרים במדינות מערב אפריקה.


ספרדית לעומת זאת כבר מביאה אתכם ליותר מחצי מיליארד דוברים וזה כבר לא סוד שזו שפה כמעט רשמית גם בארה״ב שחלקים גדולים ממנה הם דוברי ספרדית. אבל כמובן שאתם יכולים גם לבחור שפות לפי מה שאתם הכי מתחברים אליו.


מה שבטוח: השפה תאפשר לי להתנהל בסצינת המסיבות המקומית, ליהנות מעיתונים, כניסה לאירועים, מפגשים חברתיים בבתים שאנשים עורכים (שיא הנפוץ בפריס) והכי חשוב, קריאת תפריטים במסעדות. למרות שאני תמיד אמצא מרכיבים שאין לי מושג מה הם.


ואמשיך בסעיף הכלכלי. אני לא יוצא לחופשה, אני יוצא ל-Workation ואני כן מתכוון לעבוד בתקופה הזו ובטוח שאהיה פי 7,000 יותר שופע רעיונות, שמח, מאושר, נוצץ, קורן כשאני אעשה את זה. כי בחודשים יולי-אוגוסט אני ממש לא מתכוון שההכנסות של החברה ירדו, אלא שהן יהיו בשיא שלהן. כי אני מכין את החברה שלי לכך.


זה מתחיל בתקשורת. אני אודיע לכל הלקוחות שלי שכדי להשיג אותי, עליהם יהיה להתקשר אליי בשיחת ווצאפ ולא במספר הטלפון הרגיל. יש לי גם מספר צרפתי והם יופנו אליו, כמו גם כל הודעת מייל שמגיעה אליי תמליץ לאנשים לפנות אליי באמצעות הווצאפ למספר הצרפתי. ליתר ביטחון, אני אקח איתי לחו״ל גם את המספר הישראלי, שכן סידרתי לעצמי אייפון 12 פרו מקס עם dual sim שמאפשר את התענוג הזה.


אני לא תכננתי להיות נווד דיגיטלי, אבל כן תכננתי את העסק שלי כך שיוכל להיות פעיל מכל מקום בעולם בהינתן Wi-Fi והיום אני גאה מאד לומר, שלמרות שזה לקח זמן, 100% מהכנסות החברה שלי אינן תלויות כיום במיקום פיזי. זה לא היה נכון ב-2020, אז 78% מההכנסות שלי היו ממקורות דיגיטליים, וב-2019 רק 48% היו ממקורות דיגיטליים - אבל שנת 2021 היא שנת החירות שלי. ההכנסות בשנה הזו אינן תלויות בנוכחות הפיזית שלי בשום צורה. בואו נראה ממה מורכבות ההכנסות:

  1. אתר דרושים לקהילת התוכניסטים: אתר מנויים שמאפשר למצוא עבודות בתחום התוכן, מתופעל לגמרי מרחוק ולא על ידי אלא על ידי פרילנסר שנשכר לנושא. הרעיון באתר הוא שכדי לגשת לעבודות טריות יש לשלם מנוי חודשי.

  2. ייעוץ לתאגידים: אני מספק שירותים שונים לתאגידים בתחומי ניהול הקהילות והתוכן. הודות לקורונה, קרה הבלתי יאמן: ארגונים גדולים שבשביל כל דבר קטן היו עורכים ישיבות מרובות משתתפים במשרדים גדולים עם מצגות והחלטות גדולות, עברו לגישה הפרקטית של Zoom ואני חושב שאף אחד מן הצדדים לא רוצה לחזור אחורה בזמן. לפעמים אני חושב לעצמי איזו הזיה זו, שסקייפ והטכנולוגיה כבר היו קיימים 15 שנה והיינו צריכים פנדמיק ו-2 מיליון הרוגים כדי לעשות את מה ששחרר את כולם, כולל הפקקים בתל אביב והיכולת לשכור דירות זולות מחוץ לעיר. כולי תקווה שהמצב לא יחזור לקדמותו, ועם הלקוחות שלי אני יודע שזה יישאר בפורמט דיגיטלי.

  3. סדנאות: אם בעבר ערכתי סדנאות פרונטליות שיש להן את היתרון הלא מבוטל שלהן, היום אני מעביר סדנאות למספר רב יותר של אנשים, באיכות גבוהה יותר (אני באמת מאמין בזה) והכל קורה בפורמט דיגיטלי. מההרשמה ועד למפגשים עצמם. זו חירות שאין כדוגמתה ואין מבסוט ממני על התהליך הזה.

  4. הקורס הדיגיטלי שלי לאסטרטגיית תוכן למנהלי קהילות: כל הידע שלי בניהול קהילות מזוקק לתוך הקורס הזה. אני אולי קצת משוחד אבל זה באמת זהב טהור בעיני וזה במחיר סופר משתלם של 400 שקלים בלבד. מידי פעם אני מעדכן את התכנים, ככל שאני לומד בעצמי ומתפתח. אנשים מקבלים אחלה של מוצר ואני יכול להעביר אותו ולעדכן אותו מכל מקום בעולם.

  5. הרצאות שונות: אני עורך הרצאות לארגונים, כנסים וכמובן שהכל קורה בפורמט דיגיטלי. ברור לי שאחרי הקורונה הרבה יערכו מפגשים וסדנאות פיזיות ואולי זה יוריד אותי מה-100% הכנסות מנותקות מיקום אם ארצה איפושוהו מדי פעם, אבל בעיניי זה רק טקטי, כי מבחינה אסטרטגית אני משדר את הדברים שלי גם ביוטיוב, שהיא מקור ההכנסות הבא.

  6. שידורים ביוטיוב: זה אמנם אפיק הכנסות קטן, אבל צומח במהירות. מבחינה אסטרטגית אני מעדיף לתת את הידע שלי לעולם ולא לשמור אותו אצלי או לחכות שיזמינו אותי להרצאה, אז בניתי ערוץ יוטיוב שבשנת 2021 התחיל גם להניב הכנסות. הן אמנם אינן גבוהות אבל זה בהחלט צומח ובעיקר מאפשר לי להגדיל את ההכנסות מכל הסעיפים הקודמים שכן אנשים שמגלים את הערוץ רוכשים שירותים אחרים שלי.

  7. שירותי כתיבת תוכן: יש חברות ולקוחות פרטיים שאני מתכנן להם וכותב להם את כל אסטרטגיית התוכן. יצא לי לכתוב נאומים שלמים למנכ"לים, לתאגידים, לרשתות החברתיות- כל הפעילות הזו מתרחשת לגמרי מרחוק.

אגב, זו המפקדה של בתל אביב:


כל הצעדים האלו גרמו לעסק שלי להיות 100% מוכן לעשות גם שנה שלמה בחו״ל, מבלי לוותר על הדירה שלי בתל אביב, מבלי לוותר על המשרד שלי שאני מת עליו וממנו אני בגדול מנהל את מפקדת הלייפסטייל הבינלאומית שלי, ולגור בדירת Airbnb מהממת להפליא במארה ולקום בכל בוקר כדי להגשים את הייעוד שלי בחיים שהוא לשתות Café au lait עם Pain au chocolat ועיתון Le monde וללכת ברחובות פריס המהממים ללא כל מטרה. שזה מה שאני אעשה בקיץ.


ואני גם מבטיח לכם שבקיץ הזה - רק אלמד יותר על כל אחד מהסעיפים שכתבתי מבחינה עסקית - יהיו לי סרטוני יוטיוב מעניינים יותר, אני אמצא הרצאה חדשה (אולי ארצה בצרפתית?), אני אכתוב סדנאות חדשות ואולי אפתח אפיק הכנסות נוסף. גם זה אפשרי.


והנה החלק השיווקי והחביב של התוכן הזה.

אסטרטגיית התוכן שלי היא זו שמאפשרת לי לטייל ככה בעולם.

גם אסטרטגיית התוכן והקהילה שלכם יכולות להיות שוות מיליונים. את כל זה, ואת כל מה שבניתי במשך השנים ולמדתי מהניסיון האישי שלי בניהול קהילות, אני משתף בקורס אסטרטגיית התוכן, שהוא קורס ממש מקיף עם עשרות סרטונים והדרכות פרקטיות על איך להקים קהילה, לנהל אותה כמו שצריך וכן- גם איך להרוויח ממנה.

בתכל׳ס זה במחיר סופר-סופר משתלם של 400 שקלים בלבד. אפשר להתרשם מהסילבוס וגם להירשם דרך הקישור הזה.






197 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page