top of page

אחלה בחירה

מהי הכנסה פסיבית וכיצד להשיג אותה?

עודכן: 6 בדצמ׳ 2021

חיפוש קטן של הביטוי ״הכנסה פסיבית״ יקרב אתכם אל כל אותם אנשים שנהנים מתקופת ״עליית השרלטנים״.


אם תחפשו כעת ב-Google ״הכנסה פסיבית״ סביר להניח שתקבלו תוצאות רבות אשר יבטיחו לכם ״הכנסה פסיבית״ שהיא לכאורה מקור הכנסה שוטף ויציב אשר אינו תלוי במאמץ ולמעשה ״עובד בשבילכם״. רבות מהאופציות שיוזכרו יהיו בעולם הנדל״ן, המניות או אתר אינטרנט מכניס. לעניות דעתי, מרבית ההבטחות הללו הן חסרות שחר ומעטות הן ההכנסות שהן לחלוטין פסיביות. אפרט כאן אופציה אופציה ואסביר מדוע היא אינה הכנסה פסיבית בעיניי.


  1. שכירות מדירה: כדי להבטיח שכירות שוטפת מדירה, יש לטפל בדייר, לקיים חוזים, להחתים דיירים מדי תקופה על חידוש החוזה וכן לתקן תקלות שונות אשר מתרחשות מפעם לפעם בדירה. תחזוקה של דירה אינה חינמית, לא מבחינת בעלי המקצוע אשר דרושים מעת לעת ולא מבחינת משך הזמן שהיא גוזלת. גם אם יש ברשותכם את כל ההון העצמי לרכישת דירה, אין סיבה לחשוב שהכנסה מנדל״ן תהיה פסיבית לחלוטין. אך אולי, בהשוואה לעבודה מסורתית יותר כמו להיות רופא או עורך דין, היא תדרוש פחות מאמץ. אך זה לא עונה להגדרתי של הכנסה פסיבית לגמרי.

  2. השקעה בשוק המניות ונכסים מניבים: השקעות כאלו דורשות סוג של הבנה אשר מצריך שנים של למידה והתעניינות שוטפת, קריאת עיתונות כלכלית, תגובה למשברים או הזדמנויות לאור המצב בשווקים. אינני חושב שהשקעה כזו היא לחלוטין פסיבית שכן היא מצריכה מידת טיפול ומעורבות. גם כאלו אשר שמים את כספם בשוק המניות ו-״עוזבים את זה בצד״ לכמה שנים, עדיין צריכים לנהל את ההתעסקות עם שוק המניות מה גם שהשקעות אלו לא תמיד מצליחות. לכן, לא הייתי ממהר להבטיח לאנשים הכנסה פסיבית אם רק ייכנסו לשוק המניות.

  3. שיווק שותפים/אתרי אינטרנט מצליחים: אני יכול לספר לכם שאתר האינטרנט שלי מכניס לי עשרות אלפי שקלים בחודש ממנויים, אך הוא ממש לא נופל בגדר ״הכנסה פסיבית״. אילו אתעצל ולא אעלה תכנים חדשים לאתר והזדמנויות עסקיות לעוקבים שלי, מספר המנויים ירד בצורה חדה. אותו הדבר נכון לכל חברה אשר מוכרת מוצרים Online. אם היא לא תייצר די תוכן, תפרסם ותשקיע באתר, בסופו של דבר ההכנסות ידעכו ולכן הניהול של האתר אינו פסיבי.

אני כן מאמין שישנן הכנסות פסיביות כגון ירושה של הון גדול או בעלות על הון גדול שרק מושקע בדברים בטוחים ויציבים, אך מרבית ההבטחות שאני נתקל בהן והעונות להגדרה ״הכנסה פסיבית״ הן הבטחות שווא לאנשים תמימים שמחפשים לעשות מעט ולהרוויח הרבה ולכן יצא שם קצת רע למושג הזה.

168 צפיות0 תגובות
bottom of page