top of page

אחלה בחירה

איך למצוא עבודה כשאין לך ניסיון תעסוקתי והקורונה משתוללת בחוץ?

עודכן: 28 בנוב׳ 2022

עבור דור שלם של צעירים חסרי ניסיון מקצועי, נגיף הקורונה רק סיבך את המשימה המורכבת ממילא של מציאת העבודה הראשונה.


בחודשים האחרונים, מעסיקים רבים במשק הפסיקו לגייס בעקבות וירוס הקורונה. רבים שלחו את עובדיהם לחל״ת והותירו שובל ארוך של מחוסרי עבודה עם עתיד לא ברור. בעידן של צמצומים והתפשרויות, תהליך מציאת העבודה הראשונה זוכה לעוד שכבה של קושי הנעוץ במצב רוחם של המעסיקים. עבור אנשים שרק נכנסו לשוק העבודה, המשימה הפכה למשמעותית מורכבת יותר: יש להם פחות ניסיון תעסוקתי להתהדר בו ומעט יותר קשרים אישיים בהשוואה לאנשים אשר ״שוחים״ בתעשייה.


מעבר לכך, מעסיקים רבים ״הקשיחו״ את דרישות הקבלה לתפקיד. אם בעבר היו מסתפקים בשנתיים ניסיון, המספר עלה לחמש. אם בעבר תמיד היה ג׳וניור או ג׳וניורית בסביבה שזוכים ליחס חניכה וסלחנות מקצועית מסויימת, רבות מהמשרות האלו נזרקו כאילו היו מסיכות חד פעמיות מהסוג הזול. אף אחד לא רוצה לקחת סיכונים בימים כאלו, והסכנה היא האוייב של היציבות והאופטימיות.


אך יש אנשים שכן מוצאים עבודה, גם בתקופה כזו. האנשים האלו לא יושבים בחיבוק ידיים, לא נופלים לידיה של Netflix או לשיחות על ״המצב״. הם עובדים בלמצוא עבודה כי הדבר הוא אפשרי, גם עכשיו. איך ניתן למצוא עבודה או לכל הפחות פרוייקטי פרילנס שיסגרו את החודש? כדי לענות על השאלה הזו, יש אתייחס לשני עקרונות יסוד חדשים שמלווים את תקופת הקורונה:

1. עליית חשיבות הרושם הדיגיטלי הראשוני

2. העדפת חוזי התקשרות קלילים


התבוננות במגמות הללו תתן לכם הקוראים כלים פרקטיים שיאפשרו לכם להגדיל את הסיכוי למציאת מקורות הכנסה, גם אם אין לכם ניסיון מקצועי וגם אם זו התקופה הגרועה ב-20 השנים האחרונות לחיפוש עבודה. מרחו חיוך על הפנים, קחו דף ועט והתחילו לכתוב לעצמכם משימות קטנות לביצוע שתאספו לאורך המאמר.


יש לכם 4 שניות להוכיח לי שאתם מתאימים

דבר אחד משותף לאלו שיש להם ניסיון מקצועי רב ועשיר ולכאלו שנכנסו לשוק העבודה רק אתמול בבוקר: לשניהם יקדישו המעסיקים הפוטנציאליים כמה שניות כדי לבדוק את התאמת קורות החיים או תיק העבודות שלהם. לכן, מאמץ מרוכז על הרושם הראשוני הדיגיטלי - הפך לחשוב ביותר. לכן, נדרשת בחינה עמוקה של איך לשפר אותו והיכן מסתכלים המעסיקים.


ראשית, אין ברירה, עליכם לבנות תיק עבודות מרשים. מטרתו של תיק העבודות היא לתת עבור המעסיק הפוטנציאלי ״בריף״ מרשים על מה אתם שיודעים לתת ולאיזו רמה מקצועית עליו לצפות. מאחר ואין לכם ניסיון, עליכם ליצור מספיק ניסיון כדי שיהיה לכם תיק עבודות, גם אם תצטרכו ליזום זאת בעצמכם. ״ייתכן ותקבלו הזדמנות ממישהו להתחיל״ מספרת נטלי חזאי, מומחית בעולם העבודה החדש, ״אבל בעולם היום, בו יש את היכולת לייצר מיזמים ולפרסם זאת, לא צריך לחכות למישהו אחר. בדקו אם מישהו יכול להיעזר ביכולת שלכם לפרויקט קטן, אפילו בהתנדבות, כי ניסיון שווה כסף ואתם היוצרים של הקריירה שלכם.״


״בדקו אם מישהו יכול להיעזר ביכולת שלכם לפרויקט קטן, אפילו בהתנדבות״

אחת הדרכים הטובות לייצר תיק עבודות היא להעלות עבודות עבור לקוחות דימיוניים. זו פרקטיקה מקובלת. למשל, מעצבת גרפית יכולה להכין כרזות לקוקה קולה, תוך הדגמה של מוחה המושחז. היא מסוגלת לייצר גירוי ויזואלי מצויין עבור לקוחות אם תעשה זאת. כמובן, שיש לציין שזה פרוייקט שנעשה במסגרת לימודית והתנסותית ולא עבור הלקוח, כדי לא ליצור הונאה של המעסיק.


דרך נוספת, היא להיכנס לקהילות שונות בפייסבוק, לאתר דרכן עמותות שמחפשות איש מקצוע כפרוייקט פרו בונו ולתת להן שירות בעלות מוזלת או בחינם, רק כדי לקבל את הניסיון וההמלצה. אחרי מספר לקוחות כאלו, תיק העבודות כבר יראה מרשים יותר. אתם תופתעו לגלות באיזו מהירות תמצאו בימים אלו לקוחות שיסכימו לפרו בונו. במידה ואתם כותבי תוכן למשל או עורכי וידאו, תוכלו להעלות גם את העבודות של עצמכם. אם יש לכם ערוץ יוטיוב, תוכלו לשלוח אותו כדוגמא ליצירה שלכם. אם יש לכם בלוג עשיר בתוכן, תוכלו להעביר אותו.


אל תתרגשו מכך שלא תרוויחו מזה באופן מיידי. לכל עמותה או גורם כזה יש סל קשרים, פה שמאפשר להם יכולת המלצה ואם תעשו עבודה טובה - אין סיבה שהם לא ימליצו עליכם. לא צריכה להיות לכם הבושה או תחושת ה״לא נעים״ לבקש ממישהו שעשיתם עבורו עבודה טובה לשתף פוסט בלינקדאין או פייסבוק שמספר על כשרונכם.


את בניית תיק עבודות עצמה אפשר לבנות בכל מיני אמצעים, אחד החביבים עליי הוא באמצעות האתר Wix. בתוך מספר דקות תוכלו להעמיד אתר מרשים עם נראות מצויינת, שיציג בצורה ראוייה את העבודות שלכם. הרושם הראשוני שאתם יוצרים דרך אתר מעוצב ומושקע הוא Priceless בעיניי מעסיקים פוטנציאליים שכן הוא מאפשר להם להתחיל לדמיין את הרמה המצופה מכם. אם האתר שלו נראה טוב, הוא כנראה יהיה מועסק טוב.


״אם האתר שלו נראה טוב, הוא כנראה יהיה מועסק טוב.״

באמצעות פלטפורמת Wix תוכלו למצוא שלל תבניות אשר מתאימות מאד לרזומה אלגנטי, תיק עבודות קריאייטיבי, או הצגה של סל יכולתיכם בתכנות. חצי יום עבודה ותוכלו לסמן וי על אחד הרשמים הראשוניים החשובים ביותר. ולא, אי אפשר לוותר בשנת 2022 על אתר. בחרו בקפידה את הדוגמאות המקצועיות לתיק העבודות שלכם. עבודות שאינם מתגאים בהן, עדיף שלא יופיעו בכלל מאשר שיותירו רושם שלילי. סדרו את העבודות לפי מידת אפקט ״הוואו״ שלהן, גודל הלקוח ורמת הגימור הסופית.



אבל אתר לבדו לא יספיק, אפקט הרושם הראשוני בנוכחות הדיגיטלית מורכב מעוד כמה אספקטים. ראיונות עבודה עברו לפלטפורמות כמו Zoom, ועליכם לגלות מיומנות בפלטפורמה. בסרטון הזה לדוגמא, אני מראה לכם כיצד לשלוט ברקע השיחה ולהעניק ״זריקת בוטוקס״ קלילה לפניכם אשר תשפר את הופעתכם. בנוסף אין סיבה שבראיון יראו את הסלון שאתם עובדים ממנו, אם אתם יכולים לבחור חדר עבודה מתוחכם או בית מואר וטוסקני.

שפרו את תמונת הפרופיל שלכם בלינקדאין, בפייסבוק ובאתרי חיפוש העבודות. אתם זקוקים לתמונה מקצועית ולא לתמונה האחרונה שלכם מהביקור בים. חבל ״ליפול״ על טעות כזו. כדי לצלם תמונה טובה, לא תצטרכו יותר מאת הסמארטפון שלכם. חפשו קיר או רקע בצבע אחיד. מקמו את המצלמה כאשר עינית המצלמה בגובה העיניים ושימו טיימר ל-10 שניות כדי שתוכלו לתכנן את הזווית הטובה ביותר שלכם. צלמו כמה תמונות ובחרו את האהובה עליכם. נסו ללבוש חולצה מכופתרת ובגדים רשמיים יחסית. הימנעו מתמונות Outdoor או ממשקפי שמש אשר משדרות משהו חפפני ולא רציני.

כאשר אתם פותחים פרופיל באתר חיפוש עבודה על מנת לקבל הצעות עבודה למייל, כמו למשל באתר העבודות שהתוכניסטים הכי מחוברים אליו "תעשייה.קום", גרמו לכל מעסיק שמגיע אליכם לפרופיל להתעכב דווקא על שלכם ולא למהר לעבור להבא. איך עושים זאת? לא מסתפקים בשורה אחת של תיאור עשייתכם המקצועית, אלא פירוט אמיתי. אם אתם סטודנטים או הייתם כאלו, ספרו היכן למדתם ובמה התמתחתם. הוסיפו את תיק העבודות שלכם ורצוי להוסיף גם תמונות איכותיות של עבודות ויזואליות שבוצעו או לינקים לדברים שכתבתם ויצרתם במידה ומדובר בתוכן טקסטואלי.


באתר חיפוש העבודות בתחום התוכן אותו אני מנהל, עולות כ-500 משרות בחודש ואלפי פניות נשלחות למעסיקים. רבים מהם חוזרים בפניי על הטענה שאנשים פשוט לא משקיעים מספיק בתוכן הפנייה אל משרות שמעניינות אותם ולכן הם לא חוזרים אליהם.


״אנשים פשוט לא משקיעים מספיק בתוכן הפנייה אל משרות שמעניינות אותם״

כאשר אתם פונים למשרה, הקפידו לא לשלוח את אותן קורות החיים או תיק העבודות לכל עבודה. אם אפשר לפנות באופן אישי למעסיק, נצלו זאת כדי לכתוב כמה מילים שיבטיחו שהוא יראה בכם מתאימים. הנה דוגמאות לכמה ניסוחי פנייה, בהנחה שאתם פונים למשרת ״כותב.ת תוכן בתחום הפיננסי״


ניסוח לא טוב: שלום מצורפות קורות החיים שלי למשרה

ניסוח בינוני: שלום, אני כותבת תוכן בתחום הפיננסים וראיתי את המשרה, מצרפת קורות חיים

ניסוח מצויין: היי, אני כותבת רבות על התחום הפיננסי ותוכלו להציץ בעבודות שלי בתחום בבלוג ובאתר האישי שלי בלינק הזה. אשמח לעמוד לשירותכם :)


כן. אם אין לכם את הניסיון הזה, אולי שווה לחשוב על איך לייצר אותו. אסטרטגיה טובה תהיה לייצר תכנים על דברים שמעניינים אתכם ולקוות שיהיו מעסיקים שיעוטו על ההזדמנות. אסטרטגיה טובה יותר תהיה לראות אילו סוגים של עבודות עולות ביומיום ולייצר מגוון תכנים שמראים על יכולת כתיבה ורסטילית. או עיצוב, או כל תחום אחר שבו אתם רוצים לתת שירות. אני חוזר על הנקודה הזו! צרו לעצמכם ניסיון כי הוא יכריע את 4 השניות הדיגיטליות של הרושם הראשוני. המעסיקים הם אנשים כמוכם, הם רוצים לסנן מהר, לחסוך זמן ולקבל החלטה טובה. הרושם הראשוני יהיה גם האחרון אם לא תשקיעו בו.


המעסיקים הם אנשים כמוכם, הם רוצים לסנן מהר, לחסוך זמן ולקבל החלטה טובה. הרושם הראשוני יהיה גם האחרון אם לא תשקיעו בו.

שתפו את הידע שלכם בקהילות מקצועיות. אני מזמין גם כל אחד ואחת להעלות פוסט בקהילת התוכניסטים, ולבקש מחברי הקהילה הזדמנות לייצר תוכן ולקבל קרדיט על זה. כתבו פוסט לחברי וחברות התוכניסטים, אל תתביישו, יכול להיות שזה יהיה הספתח שיביא לכם יום אחד את הלקוחות הגדולים. אם אתם מתחום שאינו קשור לתוכן, שתפו דברים שיצרתם בקהילות פייסבוק העוסקות בתחום שלכם, בין אם זה תכנות, אדריכלות או פיננסים. יש קהילות היום על הכל.


אם שיפרתם את פרופיל הלינקדאין, עדכנתם את התמונות, בניתם אתר, הכנסתם תיק עבודות, יצרתם לעצמכם 3-4 פרוייקטי התנדבות שהביאו לכם ניסיון לתיק העבודות, בניתם קשרים ראשוניים ונוכחות דיגיטלית בקהילות מקצועיות - מזל טוב, אתם במצב טוב יותר מ-95% מהאנשים שנמצאים כעת במדינת ישראל במצב של חוסר העסקה, חל״ת או בדיקה אובססיבית ומתמדת של מספר הנדבקים החדשים. אתם עשיתם צעד ענק לקראת מציאת עבודה, או לפחות הכנסה קבועה. שזו הנקודה השנייה שנדון בה- צורת ההעסקה.


״תהיו פרילנסרים או דברו איתי ב-2022״

לפי נתוני העיתון גלובס, יותר מ-800,000 ישראלים מוגדרים כיום כמחפשי עבודה. אין סיבה לחשוב שהמספר הזה יצנח במהירות. חברות רבות הבינו שאין להן צורך בכל השכירים, שלא כל העובדים באמת ״חיוניים״ וגם אלו שלא פיטרו או חילת״ו את עובדיהן, מעדיפות כיום להקפיא גיוסים חדשים.


במצב שבו לא אוהבים לקחת סיכונים, צורת העסקה ישירה בפורמט של שכיר, הופכת לאופציה מועדפת פחות על חברות. עבור עסק קטן וגדול, עלות ההעסקה בצורה ישירה היא גבוהה ביותר. שכר של 10,000 שקלים נטו לעובד לדוגמא, עשוי לעלות למעסיק יותר מ-15,000 שקלים לחודש, אם לוקחים בחשבון את הביטוח הלאומי, מס ההכנסה וביטוחים שונים המושתתים על המשכורת. עובד שכיר קשה לפטר. נשים, למרבה הצער, סובלות מזה במיוחד, שכן מעסיקים רבים חוששים בתקופה כזו מהעסקת נשים אשר ״עלולות״ להיכנס להריון בתקופה זו ולהקשות עליהם את הפיטורין במידה וירצו לעשות זאת.


בעבודה בפורמט שכיר יש המון יתרונות. קביעות מסויימת, תחושת ביטחון שהכסף יכנס בזמן - שכירים לא צריכים לעשות ״סבב גבייה״ מלקוחות ולהיות בבעיה תזרימית. קל להם יותר לתכנן את עצמם פיננסית. בהרבה מקרים, הם מרוויחים גם מאבטלה סמויה מסויימת וחלוקת עומס עם עובדים אחרים. הם אינם נדרשים לטפל בבירוקרטיה מול הרשויות, כמו מע״מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. החיים קלילים כשאנחנו שכירים ותחושת ״הראש הקטן״ נפלאה לפרודקטיביות במה שאתם טובים מקצועית באמת.


אבל צריך להכיר בעובדה שהתקופה הנוכחית מראה לנו שהסתמכות על מקור הכנסה יחיד היא מרובת סיכון. מה קורה אם מפטרים אותנו? או מוציאים אותנו לחל״ת? ואם כל הקשרים שלנו מבוססים על מקום אחד בלבד? אולי תהיו שכירים בעתיד, אין לשלול זאת, אך בתקופה הקרובה חברות רבות מעדיפות לבצע התקשרויות על בסיס פרילנס שהוא הרבה פחות מחייב, ולכם יש את ההזדמנות לגוון את מקורות ההכנסה. אי אפשר להתעלם מזה.


כדי להיות עצמאיים מוצלחים צריך כמה דברים:

1. לקוחות אשר משלמים בזמן: הצטרפו לאתרי חיפוש עבודה כמו "תעשייה.קום" או Fiverr ו-Upwork אשר יאפשרו לכם למצוא עבודות גם מהניכר. ערכו רשימה של כל קבוצות הפייסבוק המפרסמות משרות על התחום שלכם. שתפו תוכן רלוונטי בבלוג שלכם שמראה את היכולות שלכם, כך שברגע שתפנו להצעת פרילנס מסויימת, תהיה לכם דוגמא להציג. נהלו לעצמכם רשימת הכנסות צפויות באקסל, כדי שתדעו לנהל את התזרים הכספי שלכם.

2. יכולת התנהלות בסיסית מול הרשויות: אתם תהיו חייבים להוציא קבלות ולעשות הכל בצורה חוקית, אחרת אף אחד לא ירצה לעבוד איתכם. להכנסות של עד 100,000 שקלים בשנה, בחרו באופציה של עוסק פטור. להכנסות גבוהות יותר, בחרו בין עוסק מורשה לבין חברה בע״מ. התייעצו עם רואה חשבון לפני שאתם עושים את הצעד. לאחר מכן, פתחו חשבון בשירות חשבונית ירוקה כדי שתוכלו להפיק קבלות דיגיטליות ללקוחות החדשים שלכם.

3. משמעת עצמית: עמדת עבודה נעימה וביתית היא חשובה, כמו גם הבהרה לבני הבית שלכם שכאשר אתם עובדים - אתם מנותקים לחלוטין. בחרו לעצמכם פלייליסט מעורר השראה וריכוז (יצרתי לכם אחד כאן), התלבשו יפה גם לעבודה מהבית. זה שאין לכם ״בוס על הראש״ לא אומר שאתם לא צריכים לעבוד.

מספר פרוייקטי פרילנס, עשויים להיות הגשר שיוביל אתכם למשרת השכיר שתמיד חלמתם עליה, כאשר המצב יתייצב. והוא יתייצב. שמרו תמיד על אופטימיות ועל הנחיות משרד הבריאות, מעטו בשיחות על ״המצב״ וכולנו נקבל את העתיד הזה בצורה מהירה יותר. הכלכלה היא רק תולדה של הפניקה שלנו, כאשר אנחנו רגועים, יותר עסקאות מתבצעות ולצרכנים יש אמון במשק.


כדי להשיג את עבודת הפרילנס, אתם לא צריכים עשר שנות ניסיון. אתם צריכים להוכיח שאתם מתאימים לאותה המשימה. כתבו את המשפט הזה בגדול ליד עמדת העבודה שלכם. אתם לא צריכים הרבה ניסיון, אתם צריכים ניסיון מתאים. לכן, כל חיפוש פרילנס שאתם נתקלים בו - בהכרח יש מאחורי המודעה הזו אדם שמחפש כרגע מישהו או מישהי שיודעים איך לבצע את העבודה בצורה איכותית ובזמן סביר.


מתוך המקום הזה עליכם לצוד את המשימה. להראות את הכישורים הרלוונטיים שלכם, לפנות באופן אישי לאותו האדם עם הדוגמא הספציפית מתוך תיק העבודות שלכם שאתם ״מהמרים״ שתגרום לו לחייך מפה לסמארטפון, שייתקשר אליכם מיד. חסרים לכם כישורים? אין משהו כמעט חוץ מניתוח לב פתוח, שלא תוכלו ללמוד באמצעות סרטון Tutorial של שעה ב-Youtube. אני כמובן נוקט במעט לשון גוזמה, אך הנקודה אמיתית. שפרו את הכישורים שלכם, אם אתם כבר יודעים עריכת וידאו, אולי כמה סרטונים יוכלו לשפר את הטכניקה שלכם ולהביא לכם את העבודה הבאה. תהיו גמישים לגבי מה אתם מסוגלים לעשות.


עידן השרלטנים כבר כאן. אך אתם לא תהיו חלק ממנו. קל יחסית להשיג עבודת פרילנס, אנשים לא באמת יודעים את הניסיון האמיתי שלכם, אך אתם לא רוצים להיות במצב בו אתם מבצעים עבודה שאין לכם את הכישורים המתאימים האלו. זה עלול להוביל לכך שאנשים יעשו עליכם דיס-המלצה וכמובן גם לתחושת כישלון אישית שאתם רוצים לחסוך מעצמכם. בחרו רק בעבודות שאתם יודעים בלב שאתם ב-80% סיכוי לביצוע טוב שלהן, ועוד 20% השקעה יהפכו את זה למצוין.


לא כל הלקוחות יהיו טובים וישלמו בזמן, ולכן עליכם לזהות לקוחות פרילנס גרועים שעלולים להיות לכם. עם השנים, פתחתי סוג של מילון תמרורי אזהרה לדברים שאם הם נאמרים לי, אני כבר מבין שמדובר בעסקה גרועה. צפו בסרטון המשעשע הזה כדי לצפות במשפטים הללו.

עליכם לשלוח חוזה לכל התקשרות כדי למזער מקרים שלא שילמו לכם. כדאי מאד להכניס לנוסח ההתקשרות הרשמי בינכם, שיכול להיות גם באורך עמוד אחד, את המשפט הבא:״עד להסדרת התשלום המלאה, העבודה המבוצעת תיחשב לרכוש נותן השירות״. כלומר, אם כתבתם מאמר עבור מישהו והוא לא שילם לכם, הוא לא יוכל להשתמש בו מתוקף זה שהוא עדיין שייך לכם. הבהירו את אמצעי התשלום ומועד התשלום, למשל ״שוטף+30 החל מתאריך ה-1.7.2020״. לאחר מכן, שימו בטבלת התזרים שלכם את מועד התשלום המיועד וכך תוכלו לוודא שהכל עובר בזמן.


אספו בקפידה הוצאות מוכרות למס. בתור עצמאיים, רבות מההוצאות שלכם מוכרות לצרכי מס. למשל, הדפים שקניתם למדפסת, המחשב הנייד שלכם, פינת העבודה שקניתם והוצאות תחבורה כמו מוניות או תחבורה ציבורית. זה נראה אולי שקל פה ושקל שם, אך בסופו של דבר זה יכול להסתכם לחיסכון של אלפי שקלים בשנה שיישארו אצלכם במקום אצל המדינה. ההצעה שלי: הכינו ניילונית עם שם החודש ושימו אותה במקום נגיש כדי שלא תפספסו קבלות.


גבו תשלום, גם אם מינימלי, על פגישות ייעוץ ראשוניות. תשכחו מפגישה ראשונה בחינם. זה רק מתכון לבזבוז זמן עצום שלכם, אנשים שלא ישלמו על פגישה ראשונה לא ישלמו בסבירות גבוהה גם לאחריה ורק ינקו מכם את זמנכם היקר. גם אם אתם מתחילים לגמרי, נסו להימנע מפגישות כאלו. אלא אם כן שפר מזלכם ותאגיד רב עוצמה פנה אליכם או שהאינטואיציה אומרת לכם ״כן״. למה? כי ערכתי מחקר בנושא הזה, והנה התוצאות שלו:

הימנעו מהרגלים מחרבי פרודקטיביות. אמצו הרגלים שיגדילו את הריכוז שלכם והיצירתיות שלכם במקומם. הכנתי סרטון על ההרגלים האישיים שלי שנאלצתי להפסיק כדי להגדיל את הפרודקטיביות שלי, בטח בתור מישהו שמנהל קהילות עבור אחרים ופרודקטיביות היא שם המשחק. מוזמנים לומר לי בתגובות למאמר אם יש לכם הרגלים רעים משלכם להפסיק.

להתחיל להיות עצמאיים זה לא פשוט, אבל זו ברכה. אם תצליחו לייצר מגוון מקורות הכנסה, זה יגן עליכם לא רק בתקופות של מגיפות עולמיות, אלא גם ביומיום העתידי שלכם. תחושת הסיפוק שלי אישית יש מלהיות עצמאי היא גבוהה, תמיד חלמתי שלא יהיה לי ״לו״ז״ מסודר מדי וכפוי מדי, ועל אף שברוב הימים אני עדיין מוצא את עצמי עובד בין 9 ל-5, אני עדיין מרגיש חופשי ומאושר.


יש אנשים שימצאו עבודה השבוע. יש אנשים שימצאו עבודה החודש. גם כשיש קורונה בחוץ. אתם חייבים להיות מהאנשים האלו, אתם יכולים להיות מהאנשים האלו. במאמר הזה נתתי לכם את כל מה שאני מאמין שצריך כדי לכל הפחות להגדיל את הסיכוי למצוא עבודה גם בזמנים מורכבים כאלו. יהיו אנשים שיצמחו גם כשמספר הנדבקים עולה ומצב הרוח הלאומי בשפל. זכרו שהמצב הזה ייגמר, אך הממשלה לא תדאג לכם באמת ואתם תהיו הריבונים היחידים על היומיום ועל העתיד שלכם. תתעודדו, מצאו את המקלדת הקרובה, שריינו לעצמכם שבוע שלכם עם עצמכם (אתם במילא מובטלים) ושימו לכם את היעד של לייצר את הרושם הראשוני הדיגיטלי והניסיון שאתם צריכים כדי לכבוש את שוק העבודה.


שלכם,

נאור נרקיס


1,295 צפיות0 תגובות
bottom of page